Yeni Bir Kitap #88# Kitap Hırsızı

10:30

Herkese Merhabalar :) Bu haftanın kitabı, Kitap Hırsızı. Kitapla ilgili her yapım dikkatimi çektiği için filmini gördüğümde izlemeliyim dedim. Ama önce kitabını okumalıyım diye düşünüp kitabını aldım. Filmi izleyemediğim daha ama kitabı bir solukta okudum.




Arka Kapak;

Markus Zusak'ın II. Dünya Savaşı Almanya'sında yaşayan küçük kız çocuğu Liesel Meminger'in uzun süre hafızalardan silinmeyecek ilginç hikayesini çarpıcı bir dille anlatan Kitap Hırsızı şimdiye kadar 30 dile çevrildi. Avustralya ve çeşitli ülkelerde pek çok ödül almasının yanı sıra; Amazon.com, Amazon.co.uk ve The New York Times çok satanlar listesinde bir numaraya yükseldi. Brezilya, İrlanda ve Tayvan'da da birinci sıraya yerleşirken, İngiltere, İspanya, Norveç, İsrail ve Kore'de ilk beşe girdi. Uzun süre çok satanlar listelerinde üst sıralardaki yerini koruyan ve aynı isimle sinemaya uyarlanarak daha da geniş kitlelere ulaşmayı başaran Kitap Hırsızı, yazarın etkileyici dili ve merak uyandıran konusuyla klasikler arasında yer almaya aday bir kitap. 



Arka Kapakta özet yer almayınca ben konudan bir haber okumaya başlamıştım. Ama konuyu merak edenler için kısacık anlatayım. Liesel Meminger Hitler'in başa geçmesinden kısa bir süre sonra yeni ailesinin yanına getirir. Almanya yavaş bir değişim içindedir ve Hitler karşıtı herkes öyle ya da böyle sindirilir. Liesel ailesinin geçmişi nedeniyle problem yaşama tehlikesiyle karşı karşıyadır. Yeni ailesine gelme nedeni ailenin politik tutumudur. Yeni ailesi Liesel'ı sorundan uzak tutmak için elinden geleni yapmaktadır ama bir süre sonra işler karışır.

Hitler'in yükselişini adım adım okuyabildiğimiz bir kitap. Bunun dışında anlatıcının kimliği, Liesel'ın değişik karakteri kitabı sürüklüyor. Ben çok severek okudum. En kısa zamanda da filmini izlemek istiyorum.


  • Share:

You Might Also Like

0 yorum