Yeni Bir Kitap #85# Hayvan Çiftliği

10:30

Herkese merhabalar :) Bu haftanın kitabı bir klasik olan Hayvan Çiftliği. Okumak istediğim çok klasik olduğundan ama elim hep popüler kitaplara gittiğinden bir klasik bir popüler şeklinde kendimce bir liste yaptım. Bu sayede alıp okumaya fırsat bulamadığım klasiklere de bir şans veriyorum.





Arka Kapak; 

İngiliz yazar George Orwell, ülkemizde daha çok Bin Dokuz Yüz Seksen Dört adlı kitabıyla tanınır. Hayvan Çiftliği, onun çağdaş klasikler arasına girmiş bir diğer çok ünlü eseridir. 1940'lardaki "reel sosyalizm"in eleştirisi olan bu roman, dünya edebiyatında yergi türünün başyapıtlarından biri olarak kabul edilir. 

Hayvan Çiftliği'nin başkişileri hayvanlardır. Bir çiftlikte yaşayan hayvanlar, kendilerini sömüren insanlara başkaldırıp çiftliğin yönetimini ele geçirir. Amaçları daha eşitlikçi bir topluluk oluşturmaktır. Aralarında en akıllı olan domuzlar, kısa sürede önder bir takım oluşturur; ama devrimi de yine onlar yolundan saptırır. Ne yazık ki insanlardan daha baskıcı, daha acımasız bir diktatörlük kurulmuştur artık. George Orwell, bu romanında tarihsel bir gerçekliği eleştirmektedir. Romandaki önder domuzun, düpedüz Stalin'i simgelediği açıktır. Diğer kahramanlar gerçek kişileri çağrıştırmasalar da bir diktatörlük ortamında olabilecek kişilerdir. 

Altbaşlığı Bir Peri Masalı olan Hayvan Çiftliği, bir masal anlatımıyla yazılmıştır; ama küçükleri eğlendirecek bir peri masalı değil, politik bir taşlamadır.


Siyasete pek düşkün bir insan olmadığım için domuz Stalin'i temsil ediyor demeseler anlayamazdım. Ama onun dışında bir toplumun kurtulduklarını sanarken nasıl gün be gün battığını, özgürlük kisvesi altında sömürüldüklerini  kadar güzel açıklıyor ki kitap, bitirdikten sonra bir aydınlanma yaşıyor insan. Benim çok beğenerek okuduğum bir kitap oldu kendisi. Yazarın diğer kitabı 1984'ü de ilk fırsatta alıp okumak istiyorum. Anlatım tarzı çok hoşuma gitti.

  • Share:

You Might Also Like

2 yorum

  1. Kültleşmiş kitaplar, ben de okumayı istiyorum uzun zamandır bunu ve 1984 ü ama okuyamadım bir türlü :) Yeni takibe aldım seni bloguma beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1984'ü bende okuyamadım daha. O kadar çok okunması gereken kitap var ki, klasikleri bitirebilecek miyim çok merak ediyorum

      Sil