Yeni Bir Kitap #79# Hamlet

10:30

Herkese merhabalar :) Bu haftaki kitabımız bir Shakespeare klasiği olan Hamlet.





Arka Kapak;

Wlliam Shakespeare ( 1564-1616):  Oyunlarında ve şiirlerinde insanlık durumlarını dile getiriş gücüyle yaklaşık 400 yıldır bütün dünya okur ve seyircilerini etkilemeyi sürdüren efsanevi yazar, Hamlet'te aşk, akrabalık ve iktidar ilişkileri ile intikam arzusunu birbirini izleyen cinayetlerin örgüsünde ele alır. Kaynağı eski kuzey masallarına kadar uzanan bu tragedya sadece Shakespeare'in değil, dünya tiyatro tarihinin de en tanınmış eserlerindendir. Üzerine binlerce kitap yazılan Hamlet, çağımızda en çok sahneye konulan oyunlardan biri olmuştur.




Hamlet'in hikayesini bilmeyenler için kısaca özetlemek istiyorum. Danimarka Kralı olan babasının ölümünü duyar duymaz Hamlet Danimarka'ya geri döner. Ama annesini amcası ile evlenmiş bulur. Bunun üstüne bir gece babası hayalet olarak Hamlet'e görünür ve olayların iç yüzünü anlatır. Hamlet hayaletin gerçeği söylediğini ispat edip amcasının gerçekten babasını öldürüp öldürmediğini anlamak zorundadır.

Daha önce hiç oyun okumamıştım bu yüzden biraz değişik geldi bana. Amcasını gerçekten cinayeti işleyip işlemediğini anlamak için bulduğu yol gerçekten zekiceydi. Ya arkadaşları prenslerine hayatlarıyla bağlıydılar ya da Horatio Hamlet'a aşıktı. Ya da ben Hamlet'i anlayacak bilgiden uzak bir şekilde okudum. David Tennant tarafından çekilen Hamlet filmini de izlemiştim ve film kitaba göre daha güzel olsa da(Filmde mimikler ekstra olarak olayları anlamanıza yardım ediyor ve romanların aksine bu bir oyun olduğu için replikler kitapla birebir aynı) cümleleri devrik kurdukları için aynı replikleri tekrar tekrar kumak zrunda kaldım. Bu film versiyonunda da böyle. Yine de tiyatroda kanlı canlı izlemek için sabırsızlanıyorum.

Demem o ki kendinizi devrik cümlelere hazırlayın. Ve bir oyun olduğu için başta okuması garip gelebilir ama kısa sürede alışıyorsunuz.


  • Share:

You Might Also Like

0 yorum