Yeni Bir Dizi #77# Doctor Who

10:30

Herkese Merhabalar :) Blogumu ilk açtığımda Doctor Who üzerinde bir yazı yazmıştım ama o günden bu yana hem blog düzenim değişti hem de yazdığım yazı çok üstünkörüydü. Bende yazdığım diğer diziler gibi Doctor Who'nun da bir yazıya ihtiyacı olduğunu düşündüm.





BBC tarafından yayınlanan dizi ilk olarak 1963 yılında yayınlanmaya başlasa da 1989 yılında sonlandı. 1963 yılında başlayan seri klasik seri olarak geçiyor. 2005 yılında ise modern seri ekranlara dönüş yaptı. Klasik seriden esinlenen hikayesi olsa da dizi en başından başlamadı, devam dizisi olarak başladı.


Bir zaman lordu olan ve uzak bir gezegen olan Gallifreyan' lı olan Doktor'un zamanda ve uzaydaki maceralarını izliyoruz dizide. Bir zaman lordu olarak ölümcül durumlarda vücutları şekil değiştirerek ölümü bir nevi kandırıyor. Hafızası aynı kalsa da tamamen yeni bir insanın karakterine bürünebiliyorlar. Yukarıda soldan sağa sırayla Doktor'un rejenerasyonlarını yani büründüğü bedenleri görüyoruz.


Modern serinin Doktor'ları ise yukarıda. Klasik seride ilk sekiz Doktor olduğu için, modern seriye Dokuzuncu Doktor ile başlandı. Her Doktor yanında bir seyahat arkadaşı ile geziyor dizide. Biz de daha dizinin ilk bölümünde Doktor'un yeni yol arkadaşıyla tanışmasını izliyoruz. Genelde yol arkadaşları olarak zeki, pratik zekalı ve eğlenceli kadınları seçen Doktor arada istisnalar da yapabiliyor tabii ki. Her sezonun haricinde özel bölümler de var. Genelde tek bir özel bölüm olsa da 4. sezonun sonunda birden fazla özel bölüm vardı.




Gelelim benim en sevdiğim Doktor'a. 10. Doktor'u çok sevsem de benim için en en en iyisi 11. Doktor. Sadece Doktor değil yol arkadaşları da bu seçime eşlik ediyor. Doktor ve Pond'lar benim için modern serinin en iyi dönemi.




Her güzel şeyin bir sonu olduğu gibi 11. Doktor'un da zamanı doldu maalesef. Diziyi üç sezon boyunca heyecanla bekledikten sonra 11. Doktor yerini 12'ye bıraktı ve maalesef yeni Doktor'a hiç alışamadım. Tabii ki bu diziyi bıraktığım anlamına gelmiyor.

Doktor Who 9. sezonu ile 2017'nin baharında ekranlara dönüş yapıyor. Yan dizisi Class ise 2016 Sonbaharında ekranlarda.


  • Share:

You Might Also Like

2 yorum

  1. Ben son doktoru severim bir de tabi River ile evlenen doktoru 😄😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. River ile evlenen efsane zaten �� yeni doctor'u sevemedim bir türlü. Hem senaryo hem oyunculuk bakımından yeni seride en iyisi matt smith dönemi bana göre

      Sil