Kategoriler

27 Ocak 2016 Çarşamba

Yeni Bir Kitap #64# Aile Ölüsü

Merhabalar :) Bu haftanın kitabı Güneyli vampir serisinden Aile ölüsü. Serinin ilk kitabı için buraya, bir önceki kitap için buraya bakabilirsiniz. 


Arka kapak şu şekilde;

Sookie Stackhouse, bildikleri yüzünden türlü işkencelere maruz kaldı, kısa ama ölümcül peri savaşı sırasında sevdiklerini kaybetti. Yaralıydı ve deliye dönmüştü. Hayatında yolunda giden tek şey, vampir Eric Northman'a duyduğu aşktı. Fakat yeni vampir kralının gözü, ilişkileri yüzünden sürekli Eric'in üzerindeydi. Şekil-değiştiricilerin ortaya çıkışının siyasi sonuçları kendini hissettirmeye başlarken, Sookie'nin bir kurtadamla bağlantılı olması, onu tehlikeli bir tartışmanın içine çekecekti. Üstelik Sookie henüz bilmiyordu ama periler diyarının kapıları kapandığı halde, insanlar tarafında hala birkaç peri vardı. Ve onlardan biri Sookie'ye kızgındı. Hem de çok kızgın. 


Vampir bir Eric Northman beni bu seriye bağlayan tek şey sanırım. Dizinin aksine Eric kitaplarda daha çok var, Sookie'ye daha bağlı ve aralarındaki şey çok daha derin. Yine de kitap özetlerinden okuduğum kadarıyla sonsuz değil. Herkes peri diye Sookie'nin üzerine gelirken, tüm bu yaşananlara peri kanı sebep oluyorken ben olsam çoktan vampir olmuş, Eric'le mutlu sonuma bakıyor olurdum. Ne var ki Sookie vampir olmayı düşünmüyor. Ama sevdiklerinden özellikle de Eric'ten ayrılma gibi bir düşüncesi yok. Eric'i yanında tutak için elinden gelen her şeyi yapıyor.

Seri'nin ilerleyişi tatmin edici gidiyor. Yani kitabın başında aniden ortaya çıkan bir şeyi çözmeye çalışmıyorlar. Hatta genellikle bir önceki kitapta önemsizmiş gibi duran bir gelişme bir sonraki kitapta can alıcı bir boyut kazanabiliyor. Mesela Eric ilk kitapta yardım için gidilen bir bar sahibiydi sadece. Bu derece boyut kazanabileceğini düşünmemiştim kitabı okurken. Gerçi iki metreye yakın, sarı saçlı, mavi gözlü, yakışıklı ve kaslı viking ilahı sadece birini sormak için yaratılmaz :D Ya da ilk kitapta Bill, Sookie için her şey demekken şimdi esamesi bile okunmuyor. Ben buna viking etkisi diyorum :D 

Her neyse, sevdim ve diğer kitaplarını almak için sabırsızlanıyorum ama her zaman olduğu gibi elimde çok fazla kitap var, onları azaltmaya çalışıyorum. Bu arada zebramo 'da bazı kitaplarımı elden çıkarıyorum. 

2 yorum:

  1. diziyi çok keyifle seyretmiştim ve hakikaten de eric favorimdi yani orada eric dururken bill de kimmiş oluyor insan :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suratsız Bill :( Eric Northman harika olmuş ya, kitapta nasıl anlatıldıysa aynısı resmen :D Sonunda eric için daha farklı bir son isterdim sonu beni hayal kırıklığına uğratmıştı.

      Sil