Yeni Bir Kitap #63# Saatleri Ayarlama Enstitüsü

10:00

Herkese merhabalar :) Bu haftanın Kitabı Ahmet Hamdi Tanpınar'dan Saatleri Ayarlama Enstitüsü. Tabii ki ilk önce arka kapak yazısı :)




Ahmet Hamdi Tanpınar'ın şiiri sembolist bir ifade üzerine kurulmuştur. Aynı anlatım tarzı romanlarına da zaman zaman sirayet eder. Ancak muhteva açısından metafizik eğilimleri ile estetik endişelerini şiire ayırdığı halde, sosyal temalar için nesri seçmiştir. Romanları, zengin hayat hikayesinden taşarak Türkiye meselelerine kendine has yorumlar getirir. Medeniyet değiştirme girişimlerinin insanımızı soktuğu çıkmazları araştırırken yaptığı tahliller, insanımız ve toplum yapımız açısından dikkate değer hükümler taşır. Saatleri Ayarlama Enstitüsü toplumumuzun bu değişme süreci içindeki durumunu, fertten yola çıkarak topluma varan teknikle anlatıyor.


Gelelim benim yorumlarıma; evet insanları gerçekten çok güzel gözlemlemiş, Türk insanı daha o zamanlarda bile boş boş işlerle kendine maaş bağlatmakta bir numaraymış bunlarda hiçbir sıkıntı yok. Kitabın belkide o yönleri sayesinde bitirmeyi başarabildim. Kitabı ilk elime aldığımda saatleri ayarlamak için belki bir yöntem bulunuşunu falan anlatıyordur diye ümit ediyordum ama kitap ilerledikçe gördüm ki Enstitü'nün tüm amacı saat ayarlamak. Yani şehrin belirli noktalarına elemanlarını koyup, isteyenlerin saatlerini ayarlıyorlar. Tüm amaç bu, ve o kadar sükse yapıyor ki ilk başlarda dedim böyle bir şey gerçekten yaşanabilirdi, insanımız o yapıda. Böyle bir enstitü gerçekten olabilirdi ve bizim insanımız gerçekten burayı el üstünde tutabilirdi. Türk insanını güzel betimlemiş ama o kadar boş bir hikayesi de vardı ki umarım ucu bir yere varır diye okudum kitabı (varmadı). Okunacak bir sürü güzel klasik var bunun yerine gidin onları okuyun bence. Bu kadar olay olabilecek ne varmış bu kitapta gerçekten anlamadım. Belki de insanları betimlemesiyle ünlü olmuştur. Benim için vakit kaybı bir kitaptı açıkçası :(


  • Share:

You Might Also Like

1 yorum

  1. ben kitabı beğenmiştim , özellikle yazıldığı devire göre bayağı ileri gören bir kitap gibi gelmişti bana ... beğenmemene üzüldüm. sevgiler :)

    YanıtlaSil