Yeni Bir Dizi #71# Game of Thrones

10:00

Herkese merhabalar :) Bu hafta hemen hemen herkesin severek takip ettiği Game of Thrones yani Taht Oyunları konuğumuz. Benim babam bile ki kendisi genelde maç izler, yeni bölüm yayınlandığında kaçırmadan izliyor. Hatta benden daha fazla seyretmişliği var çünkü ben ilk sezondan sonrasını getiremedim bir türlü.




İlk önce neden ilk sezonda kaldığımı açıklayayım. Ben diziyi izlemeden önce varsa kitaplarını okumayı seven biriyim. GoT'da da böyle oldu. Kitabı elimde olduğu için diziyi bekletip durdum. Sonra da üçüncü kitabın ortalarındayken daha fazla dayanamayıp ilk sezonu izledim. İlk kitabı 700 sayfadan fazla süren bir diziyi 10 bölüm yapınca tadı damağımda kaldı, hızlıca geçiverdi, kitabın verdiği o zevki alamadım kısacası. Ben de tüm kitaplarını okuduktan sonra izlemeye karar verdim. Son kitabındayım şimdi yani büyük ihtimalle gelecek hafta izlemeye başlarım :D

Gelelim dizinin konusuna; farklı bir dünyada geçiyor dizi. Farklı dünya derken uzaylılar babında değil tabii. Sihirin olabildiği, ülkelerin farklı olduğu bir dünyadan bahsediyoruz burada. İlk sezonda Batıdiyar'ın kralı Robert yardımcısını bulmak için kuzeye, Kışyarı'na kadar geliyor. Ve çocukluk arkadaşı Ned Stark'a teklif götürüyor. Ned başta gitmek istemese de sarayın içindeki entrikaları çözmek ve arkadaşına yardımcı olmak için teklifi kabul ediyor. Ve kızları Sansa ve Arya'yı da alıp saraya gidiyor.


Ned saraya giderken başka bir kadından olma oğlu Jon Snow ise Kışyarı'nda kendine bir gelecek göremediği için Sur'a gitmeye karar veriyor. Sur dünyanın en kuzeyinde bulunan ve diyarı koruma amaçlı yapılmış bir yer. Çin Seddi'nin bir versiyonu gibi. Sur'daki adamlar genelde hapisten kurtulmak için burayı tercih etselerde arada Jon gibi kendi isteğiyle gelenlerde oluyor. Kardeşlere katılmak ömürlük bir söz bu yüzden katılan bir daha çıkamıyor.


Saray'da ise Lannister'lar Ned Stark'ın gelişiyle işleri kontrolleri altına almaya çalışıyor. Kral Robert gibi gözükse de kraliçe Cersei ve Kral muhafızlarının başı Jamie birer Lannister. Bu gücü ellerinden kaybetmemek için her şeyi göze alacak yapıdalar. Zaten ilk bölümde, ya da ikinci bölümde Lannister'ların nasıl olduklarını anlayabiliyorsunuz.


Uzaklarda ise Robert tarafından meşru tahtı çalınmış Viserys ve kardeşi Daenerys var. Viserys tahtını geri almak için bir Daenerys'i  Dothrak Khal'ıyla, Khal Drogo ile evlendiriyor.  Amacı Drogo'nun süvarileriyle güçlenip Robert'tan tahtını almak.

Dizinin ana karakterleri başta böyleydi ama George Martin karakterleri acımasızca öldürdüğü için dizi ilerledikçe baş roller değişebiliyor. Şu anda benim en sevdiğim karakterler Tyrion ve Jamie. Ama Jamie'dan iki kitaptır bahsedilmiyor, Kitapla dizi genel olarak benzese de arada bazı farklılıklar bulunmakta. Dizi beşinci sezonunu bitirdi ve Nisan 2016'da altıncı sezonuyla geri dönecek.


  • Share:

You Might Also Like

0 yorum