Yeni Bir Kitap #62# Notre Dame'ın Kamburu

10:00

Herkese mutlu pazarlar. Bugün Ales var :( Ben yine çalışmadan giriyorum, bu son girişim artık boşa para veriyorum çünkü, puanımda hep aynı 82-83 arası :/

Bu haftanın kitabı Notre Dame'ın Kamburu. Ben kitap hakkında pek bilgiye sahip değildim okumadan önce. Bendeki İş Bankası Hasan Ali Yücel Dizisinden. Klasikleri İş Bankası'ndan almaya çalışıyorum. Bu kitabında çevirisi güzeldi, bazı kitaplar Google Translate çevirileriyle beni deli ediyor. Kitabın arka yazısı olmadığı için bu sefer kitabı ben özetlemeye çalışacağım.




Kitap aslında Notre Dame'ı zangoçu Quasimodo ile çingene kızı Esmeralda'nın yollarının nasıl kesiştiğini anlatıyor. Kambur, kilise çanları yüzünden sağır, bir gözü görmeyen Quasimodo ile harika saçlı, harika saçlı güzeller güzeli çingene kızı Esmeralda'nın imkansızlığını okuyoruz kitap boyunca. İlk başta bahsedilen ne alaka dediğimiz karakterler kitap ilerledikçe olay örgüsü ile oturuyor, kitap bittiğinde aklınızda hiçbir soru işareti kalmıyor.


Kitabın olay örgüsü gerçekten müthiş. Ve gerçekçi bitmesi de en sevdiğim yanlarından biri oldu. Ama o Paris tasvirleri beni bitirdi. Uzun uzun, sokak sokak Paris incelemesi yapmış Victor Hugo. Kitap 1400lerde geçiyordu yanlış hatırlamıyorsam yani o tasvirler günümüzü pek yansıtmıyor ama sayfa sayfa anlatmış. Buraları o kadar sıkıcıydı ki kaç kere okudum hatırlamıyorum. Dalıp gittiğim için tekrar başa alıp tekrar okumak zorunda kaldım. Ama konuşmalar işin içine girince kitap daha hızlı ilerliyor. Sonunda hele gece bitirmeden uyumamıştım. Sevdiğim klasiklerden biri oldu kendisi. Ama favorim hala Aşk ve Gurur.

  • Share:

You Might Also Like

0 yorum