Yeni Bir Kitap #61# Swastika Geceleri

10:00

Herkese mutlu pazarlar :) Bu hafta benim normalde okuduklarımdan farklı bir kitapla karşınızdayım. Arkadaşımla yaptığımız kitap klübümüzün arkadaşım tarafından seçilen bir kitabıydı kendisi.




Hitler'in dünyayı ele geçirmesinin üzerinden 700 yıl geçmiştir. Şiddet ve hainliğin erkeklere stati kazandırdığı, kadınların damızlık hayvan vasfına düşürüldüğü bu dünyada herkesin ortaklaşa taptığı tek bir şey vardır: Hitler.

1937'de, Hitler henüz yaşarken yazılan bu roman, uzun süre unutulmuş ancak 1980'lerde tekrar gündeme gelmişti. Swastika Geceleri o günden bu yana 1984 ve Cesur Yeni Dünya gibi büyük distopik romanların arasında sayılıyor ve en önemli feminist distopyalardan biri olarak görülüyor.


Öncelikle söylemek istiyorum ki kitap 1984'ten önce yazılmış bir kitap. Konusu benziyor, oradan etkilenmiş diyemeyeceğimiz özgün bir yapıt yani kendisi. Yahudileri yok ettikten sonra Hristiyanları da yok ediyor Hitler ve nesilleri çünkü artık yeni bir peygamberleri var: Hitler.

İnsanları Hitler'in peygamber olduğunu nasıl inandırdılar derseniz; tüm kitaplar yakılmış, televizyon gazete zaten yok tek iletişim aracı radyo. O da devletin elinde haberler oradan veriliyor. Kitabı okurken bizim de benzer süreçlerden geçtiğimizi fark ettim. Tamam kitaplarımız yakılmadı daha ama eğitim sistemimizin için her yıl daha da boşaltılıyor. Maalesef düşünmekten uzaklaştırılmaya çalışılan bir nesil geliyor. Hükümet karşıt fikirli haber alma kaynaklarını teker teker kapattığı için gerçek haberlerin büyük kısmından haberimiz bile olamıyor artık. İnternet olmasa, orada olup olayları yaşayanlar ilk ağızdan anlatmasa büyük ihtimalle ruhumuz bile duymayacak.

Kitap insanın bakış açısını gerçekten değiştiriyor. Kardeşim 1984'ü okudu ve konularının benzer olduğunu söyledi. Tabii ben daha 1984'ü okumadığım için çok ayrıntılı anlattırmadım ama anladığıma göre Swastika Geceleri 1984'e göre daha umutlu bitiyormuş. 1984'ü okuduğumda ikisinin kısa bir karşılaştırmasını yaparım diye düşünüyorum.

Mutlu pazarlar :)

  • Share:

You Might Also Like

0 yorum