Kategoriler

8 Kasım 2015 Pazar

Yeni Bir Kitap #60# Doctor Who 11 Doktor 11 Öykü

Herkese merhabalar :) Doctor Who kitapları İthaki yayınları sayesinde yavaş yavaş ülkemize geliyor bende elimden geldiğince almaya çalışıyorum. Bu kitabı ise güzel kardeşim doğum günü hediyesi olarak verdi bana.




Arka kapağa gelirsek;

11 ÖYKÜ
11 YAZAR
11 DOKTOR
1 ZAMAN LORDU

Bugün galaksimizde yaşayan en ilginç yazarlar her bir Doktor için yeni bir macera yarattılar.

Ben biraz daha açmak istiyorum bunu. Eğer diziyi izliyorsanız Zaman Lordu olan Doktor'un ölme zamanı geldiğinde rejenerasyon geçirip yeni bir yüze sahip olduğunu biliyorsunuzdur. Şu anda 12. Doktor'u izlemekteyiz ama bu kitap 12. Doktor gelmeden önce yazılmış. Bilim kurgu yazarları yazmaları gereken Doktor'un huyunu suyunu, yardımcılarını araştırmış ve Doktor'a yeni bir macera yazmışlar. 1963 yapımı klasik seriyi izlemediğim için ilk sekiz Doktor hakkında bir fikrim yoktu ama son üç Doktor benim Doktor'larım ve onları tekrar bulmak eski bir dostu bulmak gibiydi benim için. Kitabı okurken kısa kısa notlar aldım her Doktor için, nasıl bulduğumu, hikayeyi beğenip beğenmediğimi, yardımcılarını...


1. Doktor: İlk serinin başında Doktor'un torunu Susan ile gezdiğini biliyordum. Bu hikayede de Susan var. 1. Doktor en sıkıcı Doktor bana göre. Tüm derdi tasası torunu Susan'ı canlı ve psikolojik olarak zedelenmemiş olarak bırakmak. Eğer bu kadar dertleniyorsa neden yanında gezdiriyor orasını da anlayamadım. Susan'ın başına bir şey gelmesin diye tüm işi kendi yapıyor. Bazen sonraki enkarnasyonlarını görebildiğini söyledi ve 11. Doktor'u tarif etti. Böyle bir özelliği ilk defa duydum, dizide böyle bir şeyle karşılaşmadım. Harry Potter referansı güzeldi :)

2. Doktor: Kesinlikle ilk Doktor'a göre daha eğlenceli. İlk defa erkek bir yardımcı gördüm. Genelde Tardis'e giren erkeklerkızların yanında giriyorlar genelde. Ama burada sadece erkek yardımcı vardı. Günümüzde de böyle bir şey yapılabilir bence. En yakını Craig'di o da Tardis'le seyahat etmedi hiç. İlk Doktor'a göre daha eğlenceli ama sonrakilerin yanından bile geçemiyor. İlk defa flütle Tardis kapısının açıldığını gördüm. Hoş kim kullanır bu özelliği onu da bilmiyorum.

3. Doktor: İlk iki Doktor'dan daha eğlenceli. Bir tanrıyla karşılaşmayı umabilecek kadar hayalperest :) İskandinav mitolojisinin kökenlerine kadar indi ve tabii ki gözüm Loki'yi aradı <3 Aslında tarz olarak 10 ve 11'in karışımıydı. Master'ın ortaya çıkışı ilginçti. Bu arada 9. Sezon'da Vikinglerle ilgili benzer bir bölüm vardı aslında. Tabii benzerlik vikingler ve iskandinavlarla son buluyor :)

4. Doktor: Şimdiye kadarki en barışçı Doktor. Konuşarak her şeyi halledebileceğini ya da en azından kaçış yolu bulabilecek kadar oyalayabileceğini düşünüyor. 11. Doktor gene karşımıza çıktı.

5. Doktor: Aslında bu hikayede pek fazla Doktor ve yardımcısını görmedik. Yerel halkın üzerinden giden bir hikayeydi. Uzaylılar şirindi ve bir zararları yoktu. En azından hikayenin büyük kısmında gördüğümüz uzaylıların yoktu.

6. Doktor: İlk defa Amerikan yok arkadaşı gördüm. Aynı zamanda zaman leydisi bir düşman. Baya bir süre düşmanın Master olduğunu sanıyordum ama başka biri çıktı. Klasik serinin klasikleri bana hala yabancı. Doktor ve Peri birbirleriyle uğraşıyorlar. Doktorlar giderek daha eğlenceli olmaya başladı.

7. Doktor: Sonunda adını çok duyduğum Ace ile ilgili bir hikayeyle karşılaştım. 7. Doktor'un normalde nasıl davrandığını anlayamadım çünkü Dalek'ler Doktor'ları her zaman farklı davranmaya itiyor. En sevecen Doktor bile Dalek'leri görünce hepsini yok etmeye çalışabiliyor. Çok sürükleyici bir hikayeydi.

8. Doktor: Bildiğim kadarıyla 8. Doktor'un sadece filmi var ama seride de oynamış olabilir, emin değilim. Doktor bu sefer yalnız. Aynı zamanda bu kitaptaki tek yalnız Doktor. Sempatik biri gibi geldi bana. Kesinlikle 9. Doktor'dan daha insancıl.

9. Doktor: Sonunda bildiğim sulardayız :) Rose Tyler ile ilk karşılaşmalarından sonrayı anlatıyor. Rose Doktor'un teklifini reddettikten sonrasını. İlk hikayeden sonra Rose Doktor'u geri çevirmişti. Doktor'da başka bir gezegene, kuzeyli aksanının (Her gezegenin kuzeyi vardır!) garip kaçmadığı bir yerde Ali ile tanışıyor. Zeki bir kız Ali, Tardis'i daha görmeden çözdü. Doktor'u da öyle. Sonunda Doktor'u Rose ile konuşmaya iten de Ali'ydi.

10. Doktor: Özlemişim 10. Doktor'u. Yazar'da mimiklerini çok güzel anlatmış. Okurken yaşadım resmen. Çok eğlenceli bir hikayeydi.

11. Doktor: Amy'yi özlemişim. Benim favori yardımcım Amy ve Rory ikilisi. Favori Doktor'um da 11. Doktor. Amy Rory ile daha nişanlı ve Doktor Rory ile sadece bir kere tanışmış. Buradan zaman olarak beşinci sezonun başları olduğunu anlıyoruz. Amy olduğundan daha zeki anlatılmış bence. Tamam hızlı kavran bir kız ama o kadar da zeki değil bence. İlişkilerinde Rory daha zeki bence. Tamam hemen kavrayamıyor olabilir ama Amy Doktor'la gittikten sonra Tardis'in nasıl çalıştığını kavrayıp içinin dışından büyük olmasına şaşırmayan biri. (Rory'me laf söyletmem :D)


Hikayeler bu şekildeydi. Şimdi yazınca gidip bir Doctor Who maratonu yapasım geldi :(


4 yorum:

  1. Çok güzel anlatmışsın, gidip Doctor Who izleyesim geldi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bunu yazarken benim de gidip izleyesim geldi :)

      Sil
  2. doktor who ya bayılıyorum neden bu kitaptan benim haberim yok diye kendime kızdım şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İthaki yeni yeni çıkarmaya başladı hayatım. Hatta Trenzalore Öyküleri diye bir kitabı daha var. Benim de tüm kitaplarından haberim olmuyor :(

      Sil