csi

Yeni Bir Dizi #69# CSI

10:00

Herkese merhabalar :) Bu haftanın dizisi benim çocukluğumun dizisi. TRT 1 eskiden bu diziyi Kanıt Peşinde adıyla cumartesileri veriyordu. Biz de annemle oturup katili tahmin etmeye çalışıyorduk. Bu dizi sayesinde Genetik Mühendisi olmak istemiştim (Hayaller Hayatlar :(  )




Dizinin konusu basit aslında. olay yeri inceleme görevlileri olay mahalline gidip ipuçlarını topluyorlar ve şüphelilere ulaşıyorlar. Sonrası şüphelinin suçunu itiraf etmesine kalıyordu.

Benim orijinal CSI'da en sevdiğim karakter laboratuvar teknisyeni Greg'ti. Geçtiğimiz yıllarda diziye baştan başlayıp izledikçe fark ettim ki sevilcek tek karakter Greg'miş :D Greg dışında Catherine'i severdim. Grissom'un ekibi; Catherine, Nick, Warrick ve Sara'dan oluşuyordu. İkişerli  gruplara ayrılıp bir bölümde iki cinayeti çözmeye çalışıyorlardı. Olayları çözmek içi yaptıkları deneyler çok hoşuma giderdi.


Dizinin en hoşuma giden yanı eğitimi aldıktan sonra herkesin bu takıma katılabilmesiydi. Yani polis olmak gerekmiyordu sadece Olay Yeri İnceleme'ye ilgili eğitimi almaları gerekiyordu. Tabii sonra da düzenli aralıklarla yapılan testler vardı ki kanıtlar gözden kaçmasın. Benim en çok aklımı karıştıran bu amerikan polisiyelerinde kimin dizisi yapılıyorsa sorgulamaya onun girmesiydi. Closer'da olay yeri inceleme sadece DNA analizi yapıp Brenda ve ekibine sonuçları iletirken, CSI'da olay yeri inceleme ekipleri de sorguya girebiliyordu. Bunu çözmeye çalışırken kafayı yakmış olabilirim :D


Dizi o kadar çok tutmuştu ki zaman içinde CSI:NY ve CSI: Miami adında iki yan dizisi daha çekilmeye başlandı. 

CSI:NY'u CNBC-e vermişti, bende orada bir kısmını izledim ama tamamını izleyemedim tabii ki. Televizyondan dizi takip etmek çok zor oluyor.

CSI:Miami ise bizde bundan bir on yıl kadar önce Dünya Kupası zamanında verilmişti. Ama iki maçın arasında yayınladıkları için diziyi ortada çat diye kesip maça geçiyorlardı, baş roldeki Horatio'ya inanılmaz kötü bir dublaj yapmışlardı. Uzun süre diziden uzak durdum o kabustan sonra.


CSI 15 sezonun ardından Şubat 2015'de final yaptı. Aynı dizide 15 yıl oynamak da iyi bir başarıymış.

CSI:NY 9 sezonun ardından 2013'de final yapmış. 

CSI: Miami ise 10 sezonun ardından 2012'de final yapmış. 

Buna benzer dizileri Fox Crime'da falan denk geliyorum ama CSI bu işin miladı.

Bu yıl CSI:Cyber adında bilişim suçlarını çözen yeni bir diziye başladılar. 

                                

  • Share:

You Might Also Like

2 yorum

  1. çok severim favorim grissom'lu las vegas serisidir ama miami serisini de çok severim.. bir de NCIS var o da ordu içindeki olayları anlatır ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluğumun dizisi ya, miami arada kaynadı bende belki izlerim ilerde, NCIS indi sanırım bir kaç bölümünü görmüştüm arkadaştayken ama emin olamadım şimdi

      Sil