Kategoriler

15 Mayıs 2015 Cuma

Yeni Bir Film #56# Total Recall 2012

Herkese merhabalar :) Geçen haftalarda Arnold Schwarzennegger'in oynadığı 1990 yapımı Gerçeğe Çağrı filmini yazmıştım. Merak edenler için linki burada. Bu hafta filmin yeniden çevrimini izledim. Bakalım nasıl bulmuşum.




Kimyasal bir savaş sonucunda dünyada sadece iki yerde yaşanılabilmektedir.  Britanya Birleşik Federasyonu'nda ve Koloni'de. Dünyanın iki ucunda bulunan bu yerlerden diğerine gitmek için Dünya'nın merkesinden geçen Düşüş  kullanılmaktadır.


Douglas Quaid Koloni'de eşiyle birlikte yaşayan sade bir vatandaştır. Her gece gördüğü rüyalar yüzünden hayatı alt üst olunca çareyi sahte hatıralar yükleyen Rekall'a gitmekte bulur. Fakat yükleme sırasında beyninde daha önce oynama yapıldığı ve bir ajan olduğu ortaya çıkar. Bu andan itibaren karısı da dahil olmak üzere herkes Quaid'in peşinden gelmektedir.


1990 yapımıyla farklılıklarına gelirsek; 1990'da olayın büyük kısmı Mars'ta geçiyordu ve bütün olay Mars'ta yaşamaya olanak sağlayan ve oksijen üreten bir sistemin saklanması bu sayede havadan bile para alınmasıydı.

2012 yapımında ise tüm olay Dünya'da geçiyor. Mars'tan daha gerçekçi olmuş bu şekilde. Tüm bu karmaşaya neden olan şey ise artan nüfus ve yer sıkıntısı. Britanya Birleşik Federasyonu yer sıkıntısı Koloni'yi işgal ederek halletmeyi düşünüyor.

90'da; Arnold Schwarzenegger'ın oyunculuğu bana yapmacık gelmişti açıkçası. Başrol için değil olay örgüsü için işlemiştim. Dövüş sahneleri bile Arnold'un kas gücüne bağlı gibiydi bence.

12'de ise Colin Farrell iyi iş başarıyor ama bu konuda yalnız değil. karısı rolünde Kate Beckinsale ve Britanya Birleşik Federasyonu'nun başında herkesin Breaking Bad ile tanıdığı Bryan Cranston var. Ayrıca Jessica Biel'de başrolde. Bu kadar ünlü isim bir araya gelip güzel iş başarmışlar. Dövüş sahneleri çok güzeldi. Senaryo daha güzel bağlanmıştı.

Sonuç olarak 1990 mı 2012 yapımı mı derseniz ben 2012'yi tercih ediyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder