Kategoriler

19 Nisan 2015 Pazar

Yeni Bir Kitap #57# Yandaş

Herkese merhabalar :) Bu hafta üçlemenin son kitabı Yandaş burada :) İlk kitap yorumuna ise buradan ulaşabilirsiniz.




Tris Prior'un bir zamanlar inandığı topluluk sistemi çöküşün eşiğinde. Bu nedenle Tris, yeni bir dünya keşfetme fırsatını tereddütsüz kabul ediyor. Çünkü Tobias'la birlikte çitlerin ötesinde yalanlardan, iç içe geçmiş ilişkilerden ve acı hatıralardan uzak, yeni bir hayat kurma şansı olabilir. Oysa Tris'in öğreneceği gerçekler, ardında bıraktıklarından çok daha tehlikeli. Bildiği her şey anlamını hızla yitirirken, Tris insanın karmaşık doğasını anlamak için savaşmak zorunda. Tabii cesaret, dostluk, fedakarlık ve aşk gibi imkansız seçimlerle de karşı karşıya.


Karakter kurgusu bakımından okuduğum en gerçi kitaptı diyebilirim. Kitap bittiğinde aklımda hiç bir soru işareti kalmamıştı ki bu tip kitaplarda ucu açık çok konu kalıyor genelde. Tempo üç kitapta da düşmedi, her seferinde daha büyük olay, daha büyük seçimlerle karşılaştık.

Bu tip üçlemeler genelde popüleritesinin hakkını veremese de Uyumsuz bunlardan biri olmadı. Aslında Harry Potter dışında ilk defa heyecanla bitirdim bir üçlemeyi. Yüzüklerin Efendisini tekrar okumam gerektiğini fark ettim şimdi, kitabın bana ne hissettirdiğini hatırlamıyorum.

Diğer iki kitaptan farklı olarak olayların Tris ve Tobias gözünden ayrı ayrı anlatılmasını sevdim. İkinci kitapta pek Tobias yoktu ve ben Tris kadar Tobias'ı da sevdim. Kısacası sevdim. Keşke şurda bitirseymiş demediğim ender serilerden dediğim gibi.

Bazı şarkılar bazı müziklerle eşleşiyor zihnimde. Bu seri için de Imagine Dragons - Radioactive var. Ne zaman duysam Uyumsuz geliyor aklıma. Kitabı okurken dinlediğim için mi yoksa benzer konuları olduğu için mi bilemiyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder