Yeni Bir Kitap #54# Doctor Who Shada

10:00

Herkese Merhabalar :) Bu haftanın kitabı Doctor Who Shada. Doctor Who hayranı olduğumu biliyorsunuzdur. Yazın D&R'ın internet sitesinde bu kitabı görünce düşünmeden aldım. Şu anda 12. Doktor yayında (Savaş Doktoru hariç) ben de kitap 10. ya da 11. Doktor'un kitabıdır diye almıştım kitabı. Açıkçası eski seriyi izlemeye fırsatım olmadı yeni seri ile meşgulüm bu aralar :) Çok uzattım kitap 7. Doktor ile yardımcısı Romana hakkında. Ve tabii ki Shada.





Kendine has üslubuyla tanıdığımız usta bilimkurgu yazarı Douglas Adams, efsanevi Doctor Who için yazılmış ancak televizyonda yayınlanma fırsatını yakalayamamış bir senaryoyla karşımızda. Doctor Who takipçilerinin yakından tanıdığı yazar Gareth Roberts'ın ustaca romanlaştırdığı bu eserde, sürükleyici bir macera bekliyor.

Doktor'un eski dostu, Zaman lordu Profesör Chronotis emeklilik hayatını Cambrigde Üniversitesi'nde sürdürmektedir - yanında birkaç zararsız eşya da getirmiştir. Fakat bunların arasında, Gallifrey'in Muhterem ve Kadim Yasaları da vardır. Üstüne üstlük bu kitabı, dünyadan haberi olmayan yüksek lisans öğrencisi Chris Parsons'a pervasızca ödünç vermiştir. Muhterem ve Kadim Yasalar evrendeki en tehlikeli eserlerden biridir ve yanlış ellere geçmesi felaketle sonuçlanabilir. Sinsi Skagra'nın kitabı elde etmesi ise, olabilecek en kötü şeydir. Skagra, evrene hükmetme eğilimli iflah olmaz bir sadist ve egoisttir. Üstelik Cambridge'e doğru yola çıkmıştır: Hedefi de kitap ve Doktor'dur....


Yeni serinin Doktor'ları dışında bir Doktor hoş bir değişiklik oldu. Diğer Zaman Lord ve Leydi'lerinin olduğu zamanlarda. 7. Doktor en sevilen Doktor'lardan biri ve sebebini kitabı okurken anlayabiliyorsunuz. Enerjisi 10. ile 11. Doktor'un karışımı. 10. Doktor gibi biraz insanları eziyor ve 11. Doktor gibi eğlenceli. En sevdiğim iki Doktor birleşmiş yani. Kitabı okurken çok eğlendim. Tabii ben arka yazıyı okumadığım için Douglas Adams kim diye kitap boyunca düşündüm ama sevgili Gareth Roberts kitabın sonunda olayı açıklamış sağ olsun. Hayranı olduğunuz bir yazarın senaryosunu kitaplaştırmak hoş bir şey olsa gerek. Bu işin altından layığıyla kalkmış çünkü kitap sona erdiğinde aklınızı kurcalayan hiçbir şey kalmıyor. Whovian'ların severek okuyacakları bir kitap. Keşke 10. ve 11. Doktor'un kitaplarını da çevirseler. Çok fazla kitap var çünkü tek bir senarist yazmıyor hikayeleri ve dizinin bölümü haline getiremedikleri hikayeler kitap olarak basılıyor. Ben de İngiltere'deyken 11. Doktor, Rory ve Amy'nin üç kitabını almıştım.

  • Share:

You Might Also Like

0 yorum