Kategoriler

19 Ekim 2014 Pazar

Yeni Bir Kitap #48# Aşk ve Gurur

Herkese merhabalar :)

 Bu haftanın kitabı bir solukta biten bir klasik. Jane Austen sade, akıcı bir dil kullanmış kitabı yazarken. Elimden bırakamadım ve yaz tembelliğinde bile iki günde bitti kitap.




Klasik dönem romanları arasında önemli bir yere sahip olan Aşk ve Gurur, 18. yüzyıl İngiltere'sinde geçen unutulmaz bir aşk hikayesini konu alıyor. Orta halli bir ailenin zeki ve neşeli kızı ile kibirli ve mağrur olmasının yanı sıra son derece dürüst ve varlıklı genç bir adamın neredeyse nefretle başlayan ilişkilerinin büyük bir aşka dönüşünü anlatan bu kitapta, biri gururlu diğeri önyargılı iki insanın zaman ilerledikçe yanıldıklarına ve birbirlerine yaptıkları onca haksızlığın yalnızca aşkla telafi edilebileceğine şahit olacaksınız.

Jane Austen'ın büyüleyici bir dille kaleme aldığı, yazarın karakter tahlillerindeki ustalığı e insan psikolojisini yansıtmaktaki yeteneği sayesinde çağının ötesine geçmiş ve klasikler arasında önemli bir yer edinmeyi başarmış Aşk ve Gurur, günümüzde de aynı etkisini koruyarak ses getirmeye devam ediyor...


Öncelikle bu kitabın iki ismi var. Bazı yayınevleri Aşk ve Gurur olarak çevirirken bazıları Gurur ve Önyargı olarak çeviriyor. Bu fark neden bilmiyorum. Bence Gurur ve Önyargı orijinal isme de kitabın gidişine de daha uygun. Bu uyarıyı yaptım çünkü bu kitabı çok sevdiğimden gidip Gurur ve Önyargı'yı almak istiyordum. İyi ki önceden araştırmışım, aynı kitabı iki kere alacaktım yoksa.

Kitaba gelirsek; Bayan Bennet tüm kızlarını hayırlı kişilerle evlendirmeye takmış bir annedir. En büyükleri Elizabeth ve ikinci kardeşleri Jane dışında üç kız kardeşleri daha vardır ama kitap ilerledikçe görüyoruz ki en küçük üç kardeş pek aklı başında değil. Mantıklı seçimler yapanlar sadece Elizabeth ve Jane. Bayan Bennet kızları koca bulur umuduyla bir gün baloya katılıyor (kızlar da katılıyor tabii) ve Jane yeni taşınan Bay Bingley ile tanışıyor. Jane'in güzelliği Bay Bingley'i çok etkiliyor ve Jane'i daha yakından tanımak istiyor. Bingley ile gelmiş olan Bay Darcy ise buradaki kimsenin güzel olmadığını, kızların güzelliğinin abartıldığını söylerken Elizabeth onu duyuyor.

Tabii ki zaman içinde işler değişiyor, Darcy önyargısını kırıp Elizabeth'e baktığı zaman ona aşık oluyor. Peki gururu kırılan Elizabeth bu değişimi nasıl karşılıyor?

Bayan Bennet'ten nefret ettim. Tüm hayali kızlarını evlendirmek, mutluluğu sadece babaları düşünüyor. Kızları resmen pazarlıyormuş gibi hissettim. Elizabeth ile Darcy'nin ilişkisine ise bayıldım. Bir anda damdan düşermiş gibi değilde aşık olma adımlarını adım adım göstermesine bayıldım. Kısacası kitaba bayıldım. Daha önce yazdığım Jane Eyre'dan çok daha akıcı ve eğlenceli bir kitaptı. Dediğim gibi iki günde bitti. Eğer klasik okumak istiyorsanız bir aşk klasiği olan Aşk ve Gurur'la başlayabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder