Yeni Bir Film #42# Shutter Island

09:00

Herkese merhabalar :) Leonardo Di Caprio'nun oynadığı bu 2010 yapımı filmi izledik kardeşimle. Tarzlarımız farklı olduğu için genelde aynı filmleri seçemesekte yılda bir (bkz: A Clockwork Orange) aynı filmi izlemek isteyebiliyoruz.




Teddy Daniels bir kayıp vakası için hiç tanımadığı yeni ortağıyla birlikte Zindan Adası'na gitmektedir. Bu adada en tehlikeli akıl hastaları bulunmaktadır. Teddy kaybolan Rachel Solando hakkında araştırma yaparken kendi geçmişiyle yüzleşecektir. Rachel'ın kaybolması hakkında herkesin aynı hikayeyi anlatması Daniels'ı şüphelendirir ve olayı çözmeden adadan gitmemeye karar verir.


Yönetmen Martin Scorsese'nin methini duydum ama filmlerinden sadece New York Çeteleri'ni izlemiştim. İlginçtir ki başrolünde gene Leo vardı. O filmi de beğenmiştir ama kabul etmek gerekir ki bu sekiz yılda Scorsese kendini çok geliştirmiş.


Zindan Adası ipuçlarını parça parça birleştirerek çözüme ulaşan bir film. Aralara serpiştirdikleri geri dönüşler başlarda kafa karşıtırsa da (en azından benim için) sebepsiz yere konmuş değil. Bu ipuçları sayesinde filmin sonunda eksik yan kalmışyor. Herşey çözüme ulaşıyor. Üstelik şok edici bir sonla bitirmiş Scorsese. Aslında bana birazcık Jim Carry'nin belkide tek korku denemesi olan 23 Numara'yı hatırlattı. Ama çok daha mantıklı bir sonla tabii ki.

Demem o ki ben filmi sevdim :) Boşa yaygara yapmamışlar film için :)


  • Share:

You Might Also Like

0 yorum