Yeni Bir Kitap #28# Avrupa'da Görülecek 101 Yer

12:00

Herkese mutlu pazartesiler :) Bu haftanın kitabını çoktan arkadaşıma verdiğim için fotoğraflayamadım maalesef. Ama kitabı okurken aldığım notlar duruyor oradan yardım alarak yazıyorum bu postu :)




Biz kardeşim, arkadaşım, kardeşimin arkadaşı, ortak arkadaşım başta olmak üzere Interrail istiyorduk. Maddi durumlar interrail yapmaya yetmeyince dedik ki bir ülke seçelim o zaman bu yaz oraya gideriz. Tabii bu sefer de hangi ülke sorunsalı çıktı. Her kafadan başka ses çıkınca onda da karara varamadık. Ben de bu arada ülkelerin kitaplarından alayım yavaş yavaş diye düşündüm. D&R denilen cennette hangi ülkeyi alacağımıza kardeşimle tartışırken gözüme bu kitap ilişti. 39 Avrupa ülkesinde görülmesi gereken 101 yer. Tabii hemen aldım. Galiba 40 liraydı fiyatı hatırlamıyorum. Ama değdi gerçekten.

Ben bir ülkeyi tamamen bitirdikten sonra yaptığım listede diğer ülkelere göre yerleştirme yaptım. Çok büyük bir şok olmadı bizim için ama İngiltere birinci sıraya yerleşti. Ama İtalya'daki onda sanat eserine rağmen İtalya 6. sırada benim listemde. İkinci sırada İsveç, üçüncü sırada ise Danimarka var. Bu tamamen benim listem. Kardeşimde çok farklı bir liste çıkacağına eminim. Kitap ülkeleri alfabetik sıraya dizdiği için yazarın kendi listesine göre gitmediğimi söyleyebilirim. Bence yazarın en sevdiği ülke İtalya, yaklaşık 40 sayfa vardı İtalya ile ilgili.

Kitapta hoşuma giden bir diğer şey ise para birimleri ve dilleri hakkında bilgi verilmesi. Pound ve Euro öyle bırakılmış mesela fakat, İsveç'te SEK denilen bir para birimi kullanılıyormuş. Bizim kurumuz sürekli değiştiğinden Euro ile olan karşılaştırmasını yazmışlar. 1€=9,7 SEK gibi. Döviz kuru alıp başını gittiği için burada yaklaşık değeri tahmin edebilmek güzel olmuş. 1£=3.76 TL nedir mesela. Biriktir biriktir boşa gidiyor. Listemde ilk sırada İngiltere var ama yaktı beni şu anda. Başka yere gidip biriken azıcık parayı da harcamak istemediğimizden bu sene de buralardayız yazın sanırım :/ Ben bir gidip depresyona girip geleyim :/

  • Share:

You Might Also Like

2 yorum

  1. Yanıtlar
    1. :) iş arkadaşım yeni gitti itaya'ya içimde kaldı :/ Ama önce İngiltere :)

      Sil