Yeni Bir Dizi #30# Dollhouse

12:00

Herkese iyi bir salı diliyorum :) Bu haftaki dizimiz değişik bir bilim kurgu olan Dollhouse. Dizi iki sezon sürdü. Joss Whedon'un elinden çıkan her dizi gibi değişik bir havası vardı.



Gelecekvari bir dizi olan Dollhouse'da gizli bir grup, peşinde polis olan çaresiz insanlarla bir anlaşma yapıyor. Beş yıl boyunca bu anlaşmayla onlara bağlı olduktan sonra özgür olmalarını sağlıyor. Peki bu anlaşma sonunda ne oluyor derseniz anlaşmayı kabul edenlerin beyni siliniyor. Tüm bilgiler silinerek bir kabuk haline getiriliyor. Sonra da müşterilerin istediği şekilde bilgiler eklenerek onların istediği süre boyunca o şekilde kalıyor. Müşterilerin bebekleri oluyorlar yani. Bilgiler saklanıyor bu şekilde aynı müşteri ikinci kez bebeğini istediğinde önceki buluşmalarının hatıraları yerine konmuş oluyor. Beş yıl sonunda ilk eve girerken sildikleri hatıralar geri verilerek bebek özgürlüğüne kavuşturuluyor (rivayette öyle, gidişatı hatırlamıyorum.)


Sonra FBI giriyor işin içine. Bebeklerin evini bulmaya uğraşıyorlar. İlk sezon bununla ilgiliydi diye hatırlıyorum. Son bölümlerin ağzımı açık bıraktığını da hatırlıyorum. 




Başrolde Buffy the Vampire Slayer'dan hatırlayabileceğiniz Elize Duskhu var. Kendisi Echo'yu canlandırıyor. Olaylar Echo üzerinden yürüyor zaten. Farklı karakterleri canlandırmada son derece başarılı. Ben Duskhu'yu severim zaten ama bir türlü uzun soluklu bir dizide izleyemedik kendisini.Whedon'ın Buffy'den sonra yeni dizisinde oynatması onunda oyunculuğunu beğendiğine delalet sanırsam.




Benim ilgimi çeken bir dizi olmuştu. Eğer bilim kurgu seviyorsanız bir şans verin derim.


Dizide Topher (programcıları) bana hep sempatik gelmiştir. Benim Nerd'lere karşı bir ilgim var sanırsam. Dizilerde hep bu karakterleri buluyorum çünkü.


  • Share:

You Might Also Like

0 yorum