Kategoriler

30 Aralık 2013 Pazartesi

Yeni Bir Kitap #24# Oxford Cinayetleri

Herkese merhabalar :)

Dershanede çalışmanın güzelliğini yaşıyorum şu anda, 3 gün güzel mi güzel tatilim var :) Bu sürede Matt bunalımımı atıp kurtulmak istiyorum çünkü dershanede ruhsuz ruhsuz dolaşır oldum cumadan beri. Gelip benimle Noel Özel bölümünü konuşmak istiyorlar daha da kötü oluyorum. Neyse kitaba gelirsek;




İsmi hoşuma gitmişti, ben alırken 10 TL gibi bir şeydi, sepete atıvermiştim. Ama çok ince bir kitap, boş derslerime dayanamayıp iki günde bitti kendisi. Kalın kitapları seven biri olarak biraz hayal kırıklığıydı sayfa sayısı. Kitabın arkasına bakacak olursak;

"Devriyeyi beklerken, ben de Hassiri'nin içine düştüğü ikileme düştüm. Bir kum tanesi nerede saklanabilir? Savaş alanında... Ve bir suç nerede saklanabilir? Geçmişte olamazdı. Cevap basit fakat korkunçtu. GEriye sadece gelecek kalıyordu; sadece seri suçlarda gizlenebilirdi."

Arjantinli matematikçi ve yazar Guillermo Martinez tarafından kaleme alınan bu roman, bir cinayet kurgusu olduğu kadar bir matematik kurgusu. Tüm dünyada çok satmış bir seri cinayet romanı...

İşlenen tüm cinayetler, birbirinden farklı matematiksel sembollerle temsil ediliyor. Bu seri cinayetler durdurmanın tek yolu, serideki yeni oluşacak sembolü ortaya çıkarmakla mümkün görünüyor.  Ama hiçbir önermenin, gerçeklerle ispatlanamayacağını göreceksiniz, kitabı okudukça. Öldürülen adamların peşinden, bir sürü matematik teoreminin derinliklerinde dolaşacaksınız.

Önce bir daire ile karşılaşacaksınız : Pisagorculara göre bir'i, birliği temsil ediyor. Sonra bir balık, arkasından üçgen ve 10 başlı bir piramit.... Kitabın kahramanı, Arthur Seldom, biri katil ya da katillere ulaştıracak(mı?). Ama sırların içinden başka sırlar çıktığını göreceksiniz. Pisagor'dan sonra, Avusturya'lı Mantıkçı Kurt Gödel, Eksiklik Teoremiyle, cinayetlerin çözümünde yer alacak. Gerçekten elinizden bırakamayacağınız bir kurgusu var, yazarın. Romanı sinemalarda da görmeyi bekliyoruz. Keyifli okumalar...


Kitabın arkası aynen gördüğünüz gibi. Bazı noktalama hatalarını düzeltmeye çalıştım ama gene de yanlışlar var. Kitap arkası tanırım olur genelde ve başka yazarların övgü dolu yazıları olur kitapla ilgili. Burada kendi kendilerini yağlayıp bırakmışlar.

Kitabın kendisine gelirsek. bir matematikçinin gizem dengesini iyi kuracağını sanıyor insan. Hayır ama alakası yok. Matematiksel terimlere ve açıklamalara boğulmuş kitap. İlgi alanım olan bir şeyi okurken bile kendimi salak gibi hissettim. Ki bu kitabı okuyan herkes matematikle ilgilenmeyebilir. Kitabın herkese hitap etmesi gerekirken resmen matematikçilere hitap etmiş sadece. Eksik kısımlar kaldı benim hala anlamadığım. Yazar anladığını söylüyor ama zahmet edip açıklamamış bize.

Arkasını okurken sanıyorsunuz ki bir sonraki elementi çözüp katili yakalayacaklar. Her şey sözde katil öldükten sonra açığa çıkıyor. Kahramanımız! olayı anladıktan sonra da İngiliz Polisi'yle uğraşmak istemeyen Arjantinli olarak hiçbir şey yapmıyor.

Anlayacağınız beni hayal kırıklığına uğratan bir kitap oldu. Geçen haftanın kitabıyla iki etti. Çok şişiriyorlar kitabı satsın diye. Ben şimdi Bileşim yayınlarına nasıl güveneyim bir daha. Hatalı, noktalama, hatalı dil bilgisi. Kendi görüş ve önerileri.

İleride filmini izlerim belki kitaptaki açıkları kapatmış, mantık çerçevesine oturan bir film yapmışlardır diye. John Hurt'ün oynaması da sebep biraz. Yine de beklentimi yüksek tutmuyorum. Güzelim kitapları mahvediyorlar film yaparken, bunu düzeltirlerse şaşırırım yani.

Başka kitap okuyayım derseniz kitapsihirbazına bakabilirsiniz indirimli fiyatları nedeniyle tüm kitapları almak istiyorum.

2 yorum:

  1. Kitabını okumadım ancak yıllar önce filmini izlemiştim. Zaman geçirmek için izlenebilir bir filmdi bana göre,ancak kitabıyla çelişen tarafları var mıdır bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesin okurum ben takıntım var çünkü kitabı okunduysa filmi de izlenir. Vampir Günlükleri'nde bile böyle oldu ki kitap ve dizi arasında dağlar kadar fark var.

      Sil