Kategoriler

23 Aralık 2013 Pazartesi

Yeni Bir Kitap #23# Aklından Bir Sayı Tut

Herkese Merhabalar :) İnternetim gitti maalesef :/ Gelsin diye saatlerdir bekliyorum ama gelmeyince telefonumun internetiyle yazayım dedim. Bir postum yarım kalmıştı onu da tamamladım bu sayede. Bugünkü kitabımız beni hayal kırıklığına uğrattı açıkçası. Reklamı öyle güzel yapıldı ki kitabı elime aldığımda çok farklı şeyler bekliyordum.




David Gurney adındaki eski dedektife, üniversite arkadaşından gelen telefonla başlıyor kitap. Arkadaşı posta kutusunda bir mektup bulmuş, mektupta bir şiir var ve sonunda aklından 1 ile 1000 arasında bir sayı tutup gelen küçük zarfı açmasını istiyor. Arkadaşı mektubu açtığında aklından geçen sayının aynısının yazdığını görüyor: 658. Birkaç mektup ve bir tane daha sayı tutma olayından sonra Gurney'nin arkadaşı öldürülüyor. Hemde gayet gizemli bir şekilde. Adı sanı duyulmuş bir dedektif olan Gurney ister istemez kendini olayların ortasında buluyor.


Açıkçası beni hayal kırıklığına uğratan bir polisiye oldu. Daha heyecanlı, daha farklı şeyler beklemiştim. Kardeşimin dediği gibi bu sayı tutma işinin içinde subniminal bir şeyler olduğunu sanmıştım. Yoksa birinin aklından geçen sayıyı nasıl bilebilir bir insan değil mi? Ama çok basit bir yöntem kullanılmış meğersem. Eğer beklentinizi düşük tutarsanız olağanüstü bir kitap bence. Reklamının bu kadar iyi yapılmasının ürüne kötü etki yaptığını ilk defa gördüm.


2 yorum:

  1. Kitabı okumadım ama postu görünce bir şey paylaşmak istedim. İşyerinden arkadaşım okuyordu ve başka bir çalışan bu kitabı görünce şu yorumu yaptı 'ben matematikten anlamıyorum okumam bunu' verecek cevap bulamamıştık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Matematikle alakası yok kitabın, tamamen polisiye bir kitap. Ama matematikle ilgiliymiş gibi duruyor.

      Sil