Kategoriler

16 Aralık 2013 Pazartesi

Yeni Bir Kitap #22# Ölümcül oyuncaklar - Camlar Şehri

Ve ilk serinin son kitabıyla karşınızdayız. Seriye sonradan iki kitap daha yazmış ama üçleme olarak başlanmış kitaba. Ben son iki kitabı okumadım daha.



İsminden de anlayabileceğimiz gibi bu kitap Manhattan'da geçmiyor. Annesini uykusundan uyandırmak için Clary diğer gölge avcılarıyla beraber Idris, Alicante'ye gitmek ister. Diğer gölge avcıları Valentine'nin ellerinden nasıl kaçtığını açıklamak istemektedirler. Jace ise Clary'nın yetenekleri yüzünden Alicante'ye gitmesini, dikkat çekmesini istemez. Tam bu konu hakkında konuşurlarken iblisler tarafında saldırıya uğrarlar ve Clary'siz gitmek zorunda kalırlar. Ekilen Clary kızar ve kendi kapısını kendi açar ve Luke ile birlikte kapıdan geçerler.


Kitap böyle başlıyor. Kitap boyunca gölge avcılarının Valentine'le olan savaşları yer alıyor. Acaba Idris'tekileri bile korkutacak kadar güçlü olan Valentine'i yenmeyi başarabilecekler mi? Bu sorunun yanıtını ve diğer kitap ve bu kitap boyunca sinyalini verdiği olayların çözümüne bu kitapta ulaşıyoruz.


                                              (Cassandra Clare üçüncü kitabını okurken)

Kitap diğer iki kitapta olduğu gibi ilerliyor. Bir çırpıda bitiveriyor. Benim elimde sürünmesinin en önemli sebebi elimde kağıt kopyasının olmamasıydı. Bilgisayar ya da telefondan da bir yere kadar okunabiliyor. İşti, kurstu, bilgisayardı vaktim kalmıyordu kitap okumaya.

Kitabın sonu biraz belirsizdi ama. Özellikle Clary'nin Peri Kraliçesiyle yaptığı konuşma kafamda soru işaretleri bıraktı. Belki de dördüncü kitap için yol yapıyordu. Galiba yan serisi var Mekanik Prens diye. Elimdeki kitaplar bitsin okuyabilirim. Kitapların akıcılığını beğendim. Kitapları satın almak istedim ki genelde kütüphanem de en sevdiğim kitaplarım bulunsuz istiyorum. Jace ve Clary ikilisi kitabın sonuna kadar sürüncemede kaldı.

Bu kitap ta bu kadar. Umarım spoiler vermemişimdir. Genel şeylerden bahsetmeye çalıştım.

2 yorum:

  1. Seri diğer 2 kitapla devam ediyor sorularinin cevabını diger kitaplarda alacaksn :) mekanik meleklerde cehennem makinalari serisinden bildigim kadryla 3 kitaplk bir seri ben 2 kitabini okudum 3. Ciktimi bilmiyorum konu yine golge avcilari ama bu seride cok daha eskilere gidiliyor yanlis hatırlamıyorsam 1800lu yillarda geciyor kitap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında sondaki konuşma dışında pek bir sorum kalmadı benim :D Gerçi nehirde kaybolan arkadaş da biraz kafamı kurcalamıyor değil. Hepsini okumak istiyorum ama ne zamanım ne param var hepsi için :/ Kitapçı mı açsam napsam ikisi bir arada gider :D Not ettim kitapları ilk fırsatta okuyacağım :)

      Sil