Kategoriler

24 Aralık 2013 Salı

Yeni Bir Dizi #25# Buffy The Vampire Slayer

Herkese merhabalar :)

Bugün kült olmuş bir diziyle karşınızdayım. Vampir sevenlerin kesinlikle izlemesi gereken bir dizidir kendileri. 1997'de başlayıp 7 sezon sonra 2003'te ekranlara veda eden bir dizi. Bana hep çocukluğumu hatırlatıyor çünkü Cnbc-e çok uzun bir zaman boyunca cumartesileri gece 23:00'te yayınladı diziyi. 


Diziyi başından başlayıp tamamen izleyeli çok uzun bir zaman geçti. Bazı yanlışlarım olabilir, düzeltmekten mutluluk duyarım.



Dizi Buffy'nin yeni bir şehirde yeni bir okula başlamasıyla başlıyor. Sunnydale adındaki bu küçük şehirde normal insanların arasına karışmaya ve normal olmaya çalışıyor. Tabii tek bir sorun var. o bir "Avcı". Her nesilde tek bir avcı var. Avcı öldüğünde, yeni bir avcı göreve başlıyor. Buffy bir yandan avcılık görevlerini yerine getirirken bir yandan da liseli bir genç kızın dramını yaşıyor. Hoşlandığı kişinin vicdan sahibi bir vampir olması da işleri zorlaştırıyor tabii.


Solda Giles var Buffy'nin eğitmeni, akıl hocası. Buffy'nin sağında ise Xander ve Willow var. Buffy'nin her zaman yanındalar. Her savaşa beraber girdiler.  İlk üç sezon Buffy'nin sevgilisi Angel'da Buffy'ye yardımcı olsa da sonra Buffy'le ayrıldılar. Angel Sunnydale'den ayrıldı. Kendi dizisini çekti. Angel'ı Bones'da da oynayan David Boreanaz canlandırdı.


Buffy denildiğinde aklıma mezarlık geliyor çünkü canım vampirimiz hemen her gece mezarlığa gidip yeni vampirleri yok ediyordu. 


7 sezonun ardından dizi bitse de Buffy'yi devam kararı aldılar. Sekizinci sezon çizgi romanlarla devam ediyor. Benim elimde ilk iki cildi olsa da çok daha fazlası türkçeye çevrilmiş şekilde piyasada. 


Ve efsanevi açılışıyla;

  


4. sezondaki kazığı çevirip tutmasıyla baya olay olmuştu zamanında. Seth Green Buffy'den beri hayranı olduğum bir oyuncu. Bazen dizilerde gördüğümde acayip mutlu oluyorum. 7 sezonda karakterlerdeki değişmeleri de görebiliyoruz bu video sayesinde. Yedi sezon boyunca giderek karmaşıklaşarak tam tadında bitirdiler bence. Bu yazıyı yazınca Buffy izleyesim geldi. İnternetim olsaydı izlerdim şimdi :/ 


2 yorum:

  1. Ben Buffy'i çok sonradan izledim, bir çırpıda da bitirdim. Spike benim her zaman favorim oldu. Biliyorsundur Torchwood'da Kaptan Jack'in sevgilisi olarak da oynamıştı ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Oz'u severdim.Xander'da esprileriyle favorim olmustur :D

      Sil