Yeni Bir Kitap #16# 22/11/63

22:23

Geç kalmış bir kitap yazısıyla karşınızdayım. Birden fazla nedeni var tabii bunun ;Daha kitabı bitiremedim, bırakın kitap okumayı dizilere bile yetişemez durumdayım şu anda. Yaklaşık bir haftadır hastayım. Gün boyu makinelerin içinde sıcak, dışarısı soğuk dengeyi tutturamadım, ayrıca hayatında çalışmamış bu insan tam 13 gündür günde 10 saat çalışıyor. Tabii bedenim "napıyon git dizini izle" derken, aklım bambaşka şeyler söylüyor. Ve touchpad'im bozuldu :/ Mouse kullanmayı sevmiyorum bu da yazıları ertelememe neden oldu birazcık. Sızıp kalmadan yazayım, size verdiğim sözü yerine getireyim istedim. Düzene girdikten sonra daha düzenli paylaşımlar yapabileceğim. Bu özeti geçtikten sonra kitaba dönelim. Kitabımız Stephen King'in son kitabı olan 22/11/63.




Stephen King'in tarzını bilmeyeniniz yoktur sanırım. Ben daha kitaplarımı babama aldırırken Kemik Torbası için yalvardığımı hatırlıyorum :)  Adı yüzünden almamıştı kitabı. Hala kitap çıkaran King'e yetişemedim daha. Tüm kitaplarını okumak istiyorum ama o kadar çoklar ki. Favori Stephen King kitabım "Bir Aşk Hikayesi" bu arada, söylemiş miydim daha önce. Yeşil Yol'un da yeri ayrıdır bende.  Bu kitap da daha bitmemesine rağmen favorilerim arasına girdi şimdiden.


Kapaktan da anlayacağınız gibi kitap JFK üzerine yazılmış. Komple teorisyenlerinin sevdiği konulardan biri olan JFK ve onu kimin öldürdüğü üzerine gidilmiş. Benim gibi olayı bilmeyenler için özetlemek gerekirse; Amerika Başkanı J. Kennedy, 22 kasım 1963'te gittiği Dallas'ta vurularak öldü. Ateş eden olarak Lee Oswald belirlendi. Bir kısmın komplo teorilerine göre Oswald yalnız değildi, bunu planlayabilecek ve yapabilecek bir kapasiteye sahip değildi, başka biri yaptı. Oswald gelen şan ve şöhret için inkar etmedi. Teorilerin bir kısmı böyle en azından.


 Peki ya bu suikastı engelleme şansımız olsaydı. Jake Epping bir gün arkadaşının zamanda bir geçit bulduğunu öğrenir. Geçit her zaman aynı tarihe açılmaktadır: 9 Eylül 1958 11:58. Geçitten her geçildiğinde daha önce yapılanlar sıfırlanmaktadır. Jake arkadaşına JFK suikastını önleyeceğine söz verir ve geçmişe gider. Ama bu o kadar kolay olmayacaktır, geçmiş inatçıdır... 

Eve geldiğimden beri internet sağolsun evdeyken pek okumuyorum, yoksa kitap çok akıcı ilerliyor. Neredesin derseniz eğer;

815 sayfalık kitabın şu an 657. sayfasındayım. yaklaşık 100 sayfa önceki yer belli görüyorsunuz, oraya yanlışlıkla su döktüm. İki sayfa harici bir şey olmadı neyse ki. Bugün pek iş yoktu sabah mesela oradan itibaren okudum bugün işler yoğunlaşana kadar. Öyle iki gün geçirsem biter kitap :)

Gelelim fiyatına. Normal fiyatı 30 TL. Fakat ben kitap sihirbazının Facebook'ta yaptığı bir kampanyaya katılmıştım. Beğeni başına 25 kuruş düşüyorlardı. Belli bir zamana kadar tabii. 85 beğeni olmuştu, kısacık zamanda, küsüratı da kitap sihirbazı indirdi, tam 8 TL'ye aldım ben kitabı. Tabii sınırlı sayıdaymış ve kitaplar 10 dakika içinde tükenmiş. Çok istediğim bir kitaptı ama 30 TL olması ertelememe neden oluyordu. Ben indirim sayfaya yansır yansımaz aldım :) Kitaba verdiğim paraya acımıyorum pek, verir 30 TL'yi alırdım gene ama elimin rahatlamasını beklerdim.  Altın Kitaplardan çıkan kitap Zeynep Heyzen Ateş tarafından çevrilmiş. Orijinal adı : 11/22/63. Siz Stephen King'in hangi kitabını beğeniyorsunuz??  

  • Share:

You Might Also Like

3 yorum

  1. Stephen King beni yoğun bir depresyona itiyor. Ancak bu kitabı merak ettim, JFK suikastı hep ilgimi çeken bir konu olmuştur. Umarım hakkıyla kaleme alabilmiştir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canimcim cok arastirma yaptigi belli. guzel gidiyor firsat buldukca okumaya calisiyorum. depresyon konusunda bir sey diyemeyecegim maapesef :/

      Sil
  2. selam...bloğumda Mudo çanta çekilişi var...
    bloğunu yeni keşfettim ve seni de davet etmek istedim :)
    http://samiraslifeandstyle.blogspot.com/2013/10/cekilis-mudo-canta.html

    YanıtlaSil