Kategoriler

6 Ekim 2013 Pazar

Yeni Bir Film #14# The Mortal Instruments : City of Bones

Herkese mutlu pazarlar :) Bu haftanın filmini bu sefer sinemada izledim. Benim içinde bir değişiklik oldu. Cnbc-e dergi biliyorsunuz sinema ekiyle beraber satılıyor. Ben de filmin yazısını gördüğümden beri filme gitmek istiyordum. Daha iki ay vardı gelmesine halbuki. Bende geçen ay bilgisayarımdaki kitaplara bakayım dedim ve kitabının da bende olduğunu gördüm. Tabii ilk sıraya yerleşti kitabı. Bir günde bitiriverdim. Harry Potter'ları tekrar tekrar okuyan biri için hız kesinlikle şaşırtıcı değil :) Kitap kesinlikle çok sürükleyiciydi bu da filmi daha çok merak etmeme neden oldu. Her neyse sinemalara geldikten bir hafta sonra 6 eylülde gittim filme. Ben her zaman çıkacağım saatten bir saat önce çıktım, babamın işi varmış çünkü. Bizim burada ulaşım problem en yakın durağa bir kilometre var ve bu sıcaklarda değil yürümek durduğu yerde terliyor insan. Her neyse iyi ki erken çıkmışım diyeceğim bir grup talihsizlikler sonucu en sonunda arkadaşımla bir şeyler yapmak lazım bu kadar terslik hayra alamet değil diye konuşurken biletimi aldım. Ben kesin yer bulamam diye düşünüyordum fakat en arkadan güzel bir yer bulabildim. Günümün geri kalanında da terslik falan olmadı zaten. Çilem bileti alana kadarmış.




Efendim bu kadar geyikten sonra gelelim filme. Filmimiz fantastik, macera filmi. Yani benim bayıldığım türde. Serinin türkçesi Ölümcül Oyuncaklar. Filmin adıysa Kemikler Şehri.


Sizin için uzun uzun özetini yazarken fark ettim ki filmi izlemek isteyebilirsiniz, ya da kitabını okumak isteyebilirsiniz. Bu yüzden detaysız bir şekilde bir daha yazıyorum. Yukarıda sağdaki güzelimiz Clary, soldaki yakışıklımız ise Jace. Clary 16 yaşına bastığında gittiği gece klubünde kötü bir olaya tanık olur. Sabah kalktığında ise bir şekli defalarca çizdiğini fark eder. Korkmuş bir şekilde arkadaşı Simon'la buluşmaya gider.


Ona çizdiği şekli gösterirken dün gece klüpte gördüğü çocuğun onu izlediğini fark eder. Bu gizemli çocuk (Jace) ile konuşurken annesinden bir telefon gelir. Eve gittiğinde ise annesi ortada yoktur ve bir yaratık ona saldırır. Son anda Jace gelir ve yaratığı öldürür.


Kısa bir zaman sonra Clary Jace'in bir gölge avcısı olduğunu annesinin de öyle olduğunu öğrenir. Jace ile birlikte annesini bulmak için elinden geleni yapmaya başlar. Tabii kısa zamanda yapabileceğinden çok daha fazlasını yapabildiğini fark eder. 


Film kitaptan farklılaşıyordu bir yerden sonra ama farklı olarak daha güzel olmuştu. Çok beğendim gerçekten filmi. İlk defa kitaptan uyarlanan bir filmi kitabından daha çok sevdim. Kitapta betimlemeleri ve karakterin aklından geçenleri daha iyi anlatırlar, filmde bunlara vakitleri olmuyor pek ama film gerçekten güzeldi.


Clary rolünde Lily Collins var. Nereden çıkardığımı bilemedim başta ama Alaca karanlığın kurt adamı Jacob (Taylor Lautner)  ile Abduction filminde oynamıştı kendisi. Gerçekten role uymuş.


Jace rolünde ise daha tanıdık bir isim var. Kendisi Alaca karanlık serisinde Caius, Harry Potter'da ise genç Grindelwand ve son olarak ta Camelot'ta Kral Arthur olarak karşımıza çıktı. Ayrıca Sweeny Tood ve The Prizoner'da da oynamış. Jace rolünü layığıyla yerine getirmiş. Fantastik macera seviyorsanız kesinlikle izlemeniz gereken bir film. Benim bayıldığım bir film oldu. Ne kadar sevdiğimi uluslararası haykırdım Twitter'da :)  Devam filminin çekimleri ertelendi ama umarım iptal olmaz. Yazık olur yani, Alaca karanlıktan çok daha iyi bir yapım bana göre. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder