Yeni Bir Dizi #15# Pretty Little Liars

12:00

Herkese merhabalar :) Bu hafta için seçtiğiniz dizi sizlere kitaplarını da tanıtmış olduğum Sevimli Küçük Yalancılar dizisi. Türkiyede TV2 dublajlı yayınlamakta.




İlk önce dizinin konusundan bahsetmek istiyorum sonra da karakterlere geçmek : Rosewood'da yaşayan 4 kızın başından geçenleri anlatan bir dizi. Biraz daha açacak olursak eğer bir yıl önce en yakın arkadaşları Alison'un kayboluşundan sonra Spencer, Aria, Hanna ve Emily birbirlerinden uzaklaşmışlardır.


Dizi bir yıl sonra Aria'nın yeniden Rosewood'a dönmesiyle başlıyor. Babasının işi için bir yıl yurtdışında kalan Aria döner. Bu süre içinde Emily ve Spencer pek değişmeseler de Hanna en büyük değişimi geçirmiştir. Geçmişte kilolu bir kızın olan Hanna bu süre içerisinde fazla kilolarını vermiş, okulun en popüler kızı olmuştur.


Kızlar bir süre sonra "A" isimli birinden mesajlar almaya başlarlar. Başta bu mesajları kimseye söylemeseler de sonunda 4 küçük kızımızın da bu mesajlardan aldığı ortaya çıkar. Mesajları atan "A"nın kaybolan arkadaşları Alison olduğunu sanarlar çünkü atılan mesajlar geçmişte sakladıkları ve Alison dışında kimsenin bilmediği şeylerle ilgilidir.


Ne var ki Alison'ın cesedi bulunur ve karşılarındaki kişinin başka biri olduğunu anlarlar. "A" zaman içinde onların yeni sırlarını da öğrenir ve bu sırlarla onlara şantaj yapmaya başlar. Dizi boyunca "A"nın kim olduğu bulunmaya çalışılıyor. Ben yarım bıraktığım ilk sezonu yazın baştan izledim ama şu anda 4. sezon yayınlanıyor ve 5. sezon onayını almış bile. IMDB'de 10 üzerinden 7,4 almış. Gossip Girl'ü sevdiyseniz sevebileceğiniz ve şans vermeniz gereken bir dizi. Dikkatli olmazsanız bol spoiler yiyebileceğiniz bir dizi. Ben yanlışlıkla "A"nın kim olduğunu öğrendim, kitaptan farklı gittiği için dizi biraz şok oldu ama bu dizide hiçbir şey görüldüğü gibi olmadığı için yanlış bilgi olmasına güveniyorum birazcık.

En soldaki karakterimiz Hanna. Zamanında aldığı kiloları geri vermiş, arkadaşı Mona'yla okulun kraliçeleri olmuşlar. Vakti zamanında Alison'un yönlendirmesiyle kilolarından kurtulmak için kimsenin tasvip etmeyeceği bir yöntem kullanmış Hanna. Erkek arkadaşından ayrılması, annesiyle yaşadığı maddi sorunlar hatalara sebep oluyor ve "A" bu hataları ona karşı kullanmayı çok iyi biliyor.

 Bu resimde en soldaki karakterimiz ise Emily. Emily içlerinde en az sırra sahip olan belkide. Ama sahip olduğu sır çok büyük. Lezbiyen olduğunu yıllarca kendine bile itiraf edememiş. "A"nın ailesine gönderdiği fotoğraflarla ortaya çıkan bu gerçek, uzun süre bocaladıktan sonra düzelmesine sebep oluyor. Arkadaşlarının desteği de buna yardımcı oluyor. Tabii kimse "A"nın elinden kurtulamıyor.

Bu resimde en solda olan karakter ise Spencer. Spencer aile ilişkileri yüzünden hep yanlış kararlar alıyor. Geçmişte Alison'un kışkırtmasıyla ablasının erkek arkadaşını öpmüş. Şimdi ise yeni erkek arkadaşını öpüp, ablasının ödevlerini çalışıyor. Hastings ailesi başarısızlığı kabul etmediği için üzerindeki yük çok büyük bu da ister istemez hata yapmasına neden oluyor. Açıkcası acıyorum Spencer'a. aynı anda hem okulun çim hokeyi takımında, hem sınıf başkanı, hem üstten dersler alıyor, hem üniversite puanı ablasını geçsin diye uğraşıyor bir yandan da "A" onu tehdit edip duruyor. Ablasını ondan daha çok sevdiklerini düşünmesi ve eğer ablasından daha başarılı olursa onu sevebilecekleri düşüncesi çok ağır olsa gerek. Anlamışsınızdır herhalde o kadar hatasına rağmen benim favori karakterim Spencer.


En sağdaki karakterimiz ise Aria. Kendini Rosewood'a hiç uyduramamış, kalıplar yerine kendi kişiliğini bulma konusunda cesaretlendirilmiş fakat kim olmak istediğini bilemediği için bocalamış durmuş. Sanatçı bir anne ve profesör baba Aria'yı hep rahat bırakmışlar. Bu rahat bırakmaya erken yaşta kimliğini keşfetmiş bir Aria görüyoruz. Tabii bu kimlik meselesi dönüp dolaşıp başını ağrıtıyor. Geçmişte babasına kızdığı şeyi şimdi kendi yapıyor. Yine de bu kadar rahat bırakmaya gayet iyi büyümüş bence.


Tabii birde Alison var. Şimdi ölü olsa da flashbackler sayesinde bol bol görüyoruz kendisini. Sarı saçlı mavi gözlü barbie kızımız. Herkes arkadaşı olmak için yanıp tutuşurken bu dörtlüyü seçip, sonrada ben sizi yarattım diyen entrikacımız. Diziyi izledikçe görceksiniz hiç de az değilmiş oyunlar üstüne oyunlar.

Ben birinci sezonu bitirdim fırsat bulur bulmaz ikiye geçeceğim. Drama, gizem olarak geçiyor türü. Gizemden hoşlanıyorsanız bakmanız gerek :)



  • Share:

You Might Also Like

2 yorum

  1. bu diziye kısa süre önce başladım ve tatili fırsat bilerek gece gündüz saatlerce deli gibi izletti kendisini 3.sezonun ortalarındayım hala çok heyecanlı bayılıyorum arkadaşlarıma da zorla izlettiriyorum kesinlikle harika :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle :) Ben aşırı sayıda dizi izlediğim için ikinci sezonuna gelemedi daha sıra bu aralar criminal minds'a sardım. Yeni sezon gelmeden son sezonu da izleyeyim istedim. İzlettiriyor kendisini :)

      Sil