Kategoriler

23 Eylül 2013 Pazartesi

Yeni Bir Kitap #13# Yılın Ölüsü

Hepinize iyi haftalar :) Bu haftaki kitabımız hala aynı seriden. Dayanın ama bundan sonra bir kitap var. Geri kalanını alamadım daha :)



Louisiana'lı garson  Sookie Stackhouse'un pek akrabası kalmamıştı. Orleans'ın vampir Kraliçesi'nin gözdesi, uzun zamandır görüşmediği vampir kuzeni Hadley ölünce de bu yüzden çok ama çok üzüldü. Hadley her şeyini Sookie'ye bırakmıştı ama bu mirası kabul etmek büyük riskleri de beraberinde getirecekti. Bazıları Sookie'nin, kuzeninin geçmişine ve sahip olduklarına burnunu sokmasını fazla istemiyordu. Sookie'yi durdurmak için ne gerekiyorsa yapacaklardı! Onlar her kimse, çok tehlikeliydiler ve bahtsız Sookie'nin hayatı yine pamuk ipliğine bağlıydı. 

(SPOILER İÇEREBİLİR!)
Sookie, sürübaşı seçiminde tanıştığı Quinn ile yemeğe çıkar fakar eve dönüş yolunda saldırıya uğrarlar. Saldırganlar hapse atılır fakat sabaha ölü bulunurlar, kimin saldırttığı da bilinmiyordur. Kraliçenin avukatı eve çat kapı gelip hazır olup olmadığını sorar. Sonradan anlaşılır ki haber getiren kişiye de saldırılmıştır. Gene de Sookie avukatı bekletmez ve hazırlanır. Onunla gelmek isteyen Bill'e de not bırakır. Bill'le birlikte New Orleans'a doğru yola çıkarlar. Vardıklarında Sookie kuzeni Hadley'in evinde kalır. Ev sahibi ile evi temizlemeye başlarlar. Sonra da evin içinde uyumakta olan bir vampirin saldırısına uğrarlar. Hastanede Eric, Bill'in birşey itiraf etmesini sağlar. Bu arada kraliçenin neden Hadley'in evi ile bu kadar ilgilendiği ortaya çıkar. Quinn evi toplamaya yardıma geldiğinde kurtadamlar tarafından kaçırılırlar. Sookie onları kimin kaçırttığını bulduğunda ise işler tersine döner. 

Yukardaki özetimden sonra ( önemli şeyleri atlamaya çalıştım ) sıra geldi yorumlarıma. Quinn şu ana kadar Sookie'nin bulduğu en düzgün adam. Bu da beni korkutuyor. Tabii yeni bir Eric Sookie ilişkisi görmeyiz diye. Bill'in itirafı gerçekten çok korkunç. Sookie'nin onu bir daha affedebileceğini sanmıyorum. Kraliçe, her ne kadar kraliçe olsa da sempatik geliyor bana. Fazla bağışlayıcı. Belki de Hadley yüzünden. Ama yardımcısı Andre tüylerimi diken diken ediyor. Serinin altıncı kitabını soluk soluğa okudum. Ve açıkcası Sookie'yi kaçırtanları ben bulamamıştım. İyi birleştirdi parçaları. Eric hala çabalıyor ve bu içimi parçalıyor. Sookie'ye de kızmama neden oluyor. 

Artemis yayınlarından çıkan kitabın çevirmeni gene Deniz Evliyagil. Hata yaptığını hatırlamıyorum, bu da benim için bir artı. Orijinal adı Definitely Dead .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder