Kategoriler

22 Eylül 2013 Pazar

Yeni Bir Film #12# A Clockwork Orange

Merhabalar :) Ben bu filmi Criminal Minds'ın bir bölümünde bahsedildikten sonra izlemiştim. Kardeşimin tarzına da yakın bir film o yüzden ona da sormuştum izlemek ister misin diye, o da ben de istiyordum demişti. Neden izlediğimi biliyorum en azından.




Türkçe adı Otamatik Portakal olan 1971 yapımı Stanley Kubrick filmi. IMDB'de 10 üzerinden 8,4 almış bir film. Kitabı da varmış ama ben bunu filmi izledikten sonra öğrendiğim için önce kitabı okuma gibi bir şansım olmadı maalesef.


Filme bakıldığında sübniminal mesajın hasını veriyormuş. Bu konuda ilgili kardeşim beni baştan uyarmıştı herşeyim farklı bir anlamı olabilir, bilinçaltını etkiliyebilir diye. Tabii bunun sonucu en ufak bir tek gözmüş, üçgenmiş kaçırmadan izliyor insan.


Film'de Alex 17 yaşında lise öğrencisi bir genç.Arkadaşlarıyla birlikte sokaklarda serserilik yapıyorlar. İnsanların evlerine girip taciz, tecavüz, adamı dövme falan filan ne kadar pislik varsa yapıyorlar. Ama bir gün bir eve girmeye çalışırken yakalanıyor ve hapse atılıyor.


Hapiste uzun zaman vakit geçirdikten sonra bir gün bir deneyi duyuyor. Deney insanların bir daha hapse girmeyeceğini iddia ediyor. Alex'te çıkıntılık yapıp deneye katılmaya hak kazanıyor. Deney dediysek, insanlara işkence etmekten cinsel dürtülere ne kadar kötü dürtüsü varsa işkence ve müzikle bilinçaltına işleniyor Alex'in. Beethoven'ın bir eserini eskiden çok severken bu deneyler nedeniyle dinleyemez oluyor. Deneeyin sonucunda biri ona vurduğunda karşılık veremiyor, bir kadınla yakınlaşamıyor, daha doğrusu aklına geldiği anda fenalaşıyor. Sonrada sokağa salıveriyorlar.


Ailesi başka birini bulmuş eve almıyorlar, sokakta kalıyor eski arkadaşları polis olmuş buldukları yerde dövüyorlar. Çok kötü haldeyken bir eve sığınıyor ama eve yıllar önce girmiş. Ev sahibi tanıyor Alex'i ve işkence etmeye başlıyor. Beethoven'la. Alex dayanamayıp kendini camdan atıyor. Hükümet suçlanıyor. Sonrasında hükümet Alex'e bakarken ayarlarıyla tekrar oynuyorlar çocuğun bizim bir suçumuz yok demek için.


Filmin çok ağır bir dili var. Ve bol bol iması da var. Neden bahsettiğini bazen ilk anda anlayamayabiliyor insan. Süt içiyorlar ama süt aslında hepinizin tahmin edebileceği gibi içki. Süt içmeye gittikleri yerde gazeteciler falan oturuyor. Kardeşimin dediğine göre amerikada habercilerin yaptığı seks partilerine göndermeymiş.

Film çok derin bir film. Benim gibi bodoslama değil biraz araştırma yaparsanız daha iyi anlayabilirsiniz imaları. Ama bildiğim şey izlenmesi gereken filmlerden biri. Ben anlatamamış olabilirim burada. Daha düzgün anlatabileceğini düşünen varsa aşağıya yorum yazsın ya da bana mail atsın ben düzelteyim. Film ağır bir film elimde harap olmasın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder