Kategoriler

17 Eylül 2013 Salı

Yeni Bir Dizi #14# Merlin

Herkese merhabalar :) Bu haftaki dizimiz anketi birinci tamamlayan Merlin. Ben Merlin'i aslında eş zamanlı olarak izliyordum fakat ara o kadar uzundu ki bir önceki sezonda ne olduğunu tamamen unutuyordum. bu yüzden bıraktım. Şimdi dizi final yapınca tekrar başladım, ikinci sezonu bitirdim.




Merlin hepimizin bildiği efsanevi büyücü. Normalde Kral Arthur'un büyücüsü olarak geçer ve yaşlıdır fakat BBC yapımı dizide efsanenin biraz daha gerisine gidiyoruz. Merlin (Colin Morgan) Camelot'a genç yaşta geliyor. Köyünde yeteneklerini gizlemesi zor olunca annesi onu Kraliyet doktoru olan Gaius'a yolluyor. Gaius Merlin'e güçlerini saklamasında yardımcı oluyor ve eğitiyor.


Arthur (Bradley James)  daha kral değil, veliaht prens. Merlin Camelot'a yeni geldiğinde Arthur'un davranışlarını eleştiriyor, tabii onun Prens Arthur olduğunu bilmeden. Yani Arthur ile Merlin hiç iyi anlaşamıyorlar. Merlin Arthur'un hayatını kurtarınca (sihir yaparak tabii) Kral Uther Merlin'i mükafatlandırıyor ve Artur'un yardımcısı yapıyor.


Kral Uther'ı canlandıran Anthony Head benim Buffy'de de çok sevdiğim bir oyuncuydu. Gitmesine üzülmüştüm hatta. Burada da olağanüstü bir oyunculukla Uther Pendragon'a hayat veriyor. Bence tam anlamıyla rolünün adamı olmuş. Geçmişte büyü yüzünden karısını kaybetmiş bu yüzden büyücülere ve cadılara savaş açmış. Merlin güçlerini bu yüzden saklamak zorunda. Ama kaderi sık sık kendisine söylendiği üzere Arthur'u korumak bu yüzden gerektiğinde büyü yapmaktan çekinmiyor.


Sağ tarafta Kralın vesayetindeki Morgana (Katie McGrath) var. Genellikle karakteri giderek derinleşiyor ve ileriki sezonlarda daha da önemli bir rol alıyor. Şimdilik önemli zamanlarda kralın yanında yerini alan ve geceleri kabuslar gören bir karakter olmaktan öteye geçmiyor.

Sol tarafta ise Morgana'nın yardımcısı Guinevere ya da Gwen (Angel Coulby) var. Başlarda Merlin'den hoşlanan kızımız zaman için Arthur'un kalbini çalıyor.

Son olarakta ejderhaya ses veren John Hurt var. Hurt son olarak Doctor Who'da hepimizi şok eden bir karakterle yer aldı.


Efsaneden alındığı için karakterlerin gelişiminde çok değişiklik yapmamışlar. Birden fazla efsane var ve BBC bir tanesinin üzerinden gitmiş. Yani bu böyle değil diye düşündüğünüzde efsanenin farklı bir kolu olabileceğini düşünmeniz gerek.

Kişisel yorumlarıma gelirsek; Gwen dışında hiçbir karakter garip durmuyor. Arthur olmuş, Morgana olmuş, Merlin olmuş bence Uther bile olmuş ama Gwen olmamış. Gwen'in güzel biri olması gerikiyor ama bu kız banas göre hiç güzel değil.Arthur'la yan yana gelince sırıtıyorlar. Bu benim kişisel fikrim tabii.

Dizi beş sezon sonunda sonlandı. IMDB puanı 10 üzerinden 7,6. Büyülü dizilerden hoşlanıyorsanız bir göz atmanız gereken filmlerden biri bence.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder