Yeni Bir Dizi #13# Futurama

12:00

Merhabalar bu haftaki dizimiz olan Futurama final yapalı 5 gün oluyor. Bende yazıyı final bölümünü izledikten hemen sonra sıcağı sıcağına yazayım dedim.




Dizi The Simpsons'ın yaratıcısı olan Matt Groening'in elinden çıkıyor. Ben ilk defa TV8'de izlemiştim yanlış hatırlamıyorsam çizgileri Simpsonlar'ınkine çok benziyor gördüğünüz gibi, ben Simpsonlar'ın bir bölümünü izlediğimi sanmıştım. Tabii neden tenleri sarı değil ve neden bir robot var dizide diye düşününce başka dizi olduğunu anlıyor insan.


Dizi aslında Fry'ın dizisi (Üsteki fotoğrafta sağ üstte). Fry bir pizza dağıtım elemanı. 1999'u 2000'e bağlayan gece bir sipariş veriliyor ve siparişi teslim etmeye Fry gidiyor. Ama görüyor ki sipariş sahte, dalga geçmek amaçlı yapılmış (İsmi hızlıca okuduğunuzda uygunsuz bir anlamı olan kısaltmalar filan ). Mutsuz bir şekilde oturup birasını içerken yıll 2000 oluyor ve kutlamalar başlıyor. Bu sırada sandalyesini arkaya ittirmiş olan Fry'ın dengesi bozuluyor ve arkadaki kapsüllerden birinin içine düşüyor.


Bu kapsül bir zaman kapsülü ve 1000 yıla ayarlanmış. Yıllar geçiyor ve Fry 1000 yıl sonra 3000 yılında kapsülden çıkıyor. Çoook uzaktan olan yeğenini bulup yanında işe giriyor ve ardan bin yıl geçmesine rağmen aynı işi yapıyor : Teslimat.


Tabii artık pizza değil de evrenin her yanına paket taşıyorlar. Dizi Fry ve arkadaşlarının başından geçen olayları anlatıyor. En yakın arkadaşı olan Robot Bender'la robot apartmanlarından birinde yaşıyor ve aşık olduğu kızla birgün birlikte olmayı hayal ediyor.


Tabii bir de böyle kafalar var. Teknoloji ilerlemiş ya bedenleri ölen insanların kafası böyle kavanozlara konuyor. Tamamen bilinci yerinde bu kafaların. Genellikle ünlü kişilerin kafaları konuyor. Benim en çok gördüğüm Eski amerikan başkanı Nixon.  Kendisini sık sık emirler verirken ya da tekrar başkan olmak için planlar yaparken görebiliyoruz.


Birazcık bilim kurgu seviyorsanız çok sevebileceğiniz bir dizi. Ben yedi sezon boyunca çok eğlendim açıkcası. Dizi aslında 3. ya da 4. sezon sonunda iptal edilmişti fakat izleyicilerin yoğun istekleri sonucunda amerikan telivizyonlarında az görülen bir şey oldu ve dizi iptalden geri döndü. 7. sezonun son olacağı da yaklaşık bir yıldır biliniyordu yani iptalden dönüp kendine yakışık çok güzel bir finalle (Gerçekten çok güzel bitirmişler en iyi finallerden biriydi) bitirdi yayın hayatını. Söylenenleri göre geri dönme ihtimali varmış çünkü Groening'in aklında daha bir sürü fikir varmış. Ama Simpsons'ı 24 yıl yayınlamayı başaran ve her seferinde farklı hikayeyle gelen birinin fikirlerinin biteceğini hiç sanmıyorum ben.

Neyse lafı daha fazla uzatmayayım ve bilimkurgu seviyorsanız (ağır bilim kurgu da değil sadece 1000 yıl ilerisinden bahsediyorz) bir bakın derim.


  • Share:

You Might Also Like

0 yorum