Kategoriler

4 Ağustos 2013 Pazar

Yeni Bir Film #7# Inception

Biliyorum biliyorum filmi izlemeyen mi var. Ben bile iki kez izledim. Anladığım kadarıyla sonu hakkında çok çeşitli yorumlar varmış, biz üç kişi izledik ve her aklımıza takılanı tartıştığımız için uzun sürdü ama film bittiğinde her şey yerli yerine oturmuştu.

Film son yılların en iyilerinden biri belki de. Çok güzel bir senaryosu var. Bilim kurguyu zaten severim ama bu denli güzel bir örneğiyle artık karşılaşabileceğimi sanmıyordum açıkçası. Korku filmleri gibi düşünün, en iyileri ilkleriydi artık hiç bir korku filmi korkutmuyor. Ben genelde komedi yerine tercih ediyorum.

Gelelim filme. Hepimizi bildiği gibi başrolde Leonardo Di Caprio, Joseph Gordon-Levitt ve Ellen Page var. Benim favorim Joseph Gordon-Levitt sanırım. Adam çok sempatik geliyor. Ama her oyuncusu ayrı ayrı güzel oyunculuklar sergilemişler.




Dom Cobb (Di Caprio) insanlar uyurken rüyalarına girip önemli bilgileri çalan bir hırsızdır. Cobb’un bu ender yeteneği, onu kurumsal casusluğun tehlikeli yeni dünyasında aranan bir oyuncu yapmıştır. Ancak, aynı zamanda bu durum onu uluslararası bir kaçak yapmış ve sevdiği her şeye mal olmuştur: ailesine. 

Cobb’a içinde bulunduğu durumdan kurtulmasını sağlayacak bir fırsat sunulur. Ona hayatını geri verebilecek son bir iş; tabi eğer imkânsız “başlangıç”ı tamamlayabilirse. Mükemmel soygun yerine, Cobb ve takımındaki profesyoneller bu sefer tam tersini yapmak zorundadır; görevleri bir fikri çalmak değil onu yerleştirmektir. Eğer başarırlarsa, mükemmel suç bu olacaktır.


Rüyada olup olmadığınızı ise sadece sizin bildiğiniz özel bir nesneyle anlayabilirsiniz. Cobb'un çevirdiği bu nesne (adını bilen varsa yazsın gelmedi bir türlü aklıma) rüyadaysanız hiçbir zaman durmuyor, dönüyor dönüyor. Gerçek hayatta ise doğal olarak yer çekimi, momentum falan filan bir süre sonra duruyor. 

Rüya sizinse istediğiniz gibi şekillendirebilirsiniz. Binalar yatay olabilir, yollar yukarıda olabilir...Fakat dikkat etmelisiniz eğer değişiklik fark edilirse bilinçaltınız size saldırıyor.

IMDB'den 10 üzerinden 8,8 alan film, yayınlanmasında kısa süre sonra son 25 yılın en iyi filmleri arasında gösterildi. Ayrıca 4 Oscar kazandı. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder